Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENGLISH II Birinci Düzey D-SRV118 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı OKUTMAN İBRAHİM AKYÜZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrencilerin sadeleştirilmemiş metinleri okuyup anlamalarını sağlayacak becerilerin kazandırılması. İngilizce görsel medya takibi ve bu konularda duygu ve fikirlerini sözlü ifade edebilmelerini sağlayacak beceriye ulaşabilmeleridir.
Dersin Tanımı İleri İngilizce

Dersin İçeriği
1 Reading The story of Creation in the Bible Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
2 Listening and Speaking Active Multimedia Skills Reading The story of Creation in the Bible Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
3 Reading The story of Creation in the Bible , The Origin of The Species by Charles Darwin Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
4 Reading The story of Creation in the Bible , The Origin of The Species by Charles Darwin and Turkey EU progress Report 2009 Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
5 Multimedia: The Movie "Gods Must Be Crazy (1984) Gramer:Degrees of certainty, present, past , future times
6 Multimedia: The Movie "Gods Must Be Crazy (1984) Gramer:Degrees of certainty, present, past , future times
7 Discussion: The Movie "Gods Must Be Crazy (1984) Gramer:Degrees of certainty, present, past , future times
8 Ara Sınav
9 Reading: 1984 By George Orwell Gramer:Degrees of certainty, present, past , future times
10 Reading: 1984 By George Orwell Gramer:Degrees of certainty, present, past , future times
11 Reading: 1984 By George Orwell Gramer:The Passive
12 Reading: 1984 By George Orwell Gramer:The Passive
13 Reading: 1984 By George Orwell Gramer:The Passive
14 Reading: 1984 By George Orwell Gramer:Noun Clauses
15 Discussion: 1984 By George Orwell Gramer:Noun Clauses
16 Discussion: 1984 By George Orwell Gramer:Noun Clauses
17 Yarı Yıl Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Gramer Dersinde bilgi tazeleme ve ilerleme amacı ile "Verb Tenses konusu" işlenir. Öğrencilerin bu tenselere daha iyi hakim olmaları hedeflenir.
2 "Noun, Pronoun" ve "Modal" konuları işlenerek öğrencinin yazılı ve sözlü hakimiyeti artırılır.
3 Okuma "Reading" ile öğrenciye sadeleştirilmemiş kısa bir temel eser sunulur ve bununla baş etme teknikleri verilir. Bu aşamada öğrenci cümlenin gramer yapısı ötesinde yan anlamları konusunda fikir sahibi olur
4 Temel Fikirlerin tutarlı bir şekilde kanaat ve sonuç şeklinde ifadesi öğrenilmiş olur.
5 Başkalarının fikirlerini dinleme ve katılma veya itiraz etme konusunda deneyim kazanılmış olur.
6 Öğrencilerin ileride okuyacakları eserlere hazırlık olarak belirli okuma tekniklerinin kazınılması sağlanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 48 1 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 21 1 21
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 1 6
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Grammar Reference Source: Betty S. Azar Understanding and Using English 9, 20 Reading List The story of Creation in the Bible The Origin of species by Charles Darwin and Turkey EU progress Report 2009 Robinson Crusoe and Hay Bin Yakzan Self Reliance by Ralph Waldo Emerson 1984 George Orwell Crime and Punishment by Dostoevsky Listening and Speaking Active Multimedia Skills TV series Gullivers Travels (Charles Sturridge) When the Moors Ruled in Europe with Bettany Hughes
Yardımcı Kaynaklar English-English Dictionary

Ders İle İlgili Dosyalar