Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ BESLENME BİYOKİMYASI I İkinci Düzey BDY 601 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BETÜL ÇİÇEK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BETÜL ÇİÇEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Diyetle alınan makro besin ögelerinin sınıflandırılarak, fizikokimyasal özelliklerini ve besinsel kaynaklarını incelemek; metabolizma ve sağlık üzerine etkilerini değerlendirmek; farklı yaş gruplarına ve cinsiyete göre günlük alım önerilerini karşılaştırmak, besin sanayinde kullanım amaçlarını değerlendirmektir.
Dersin Tanımı Diyetle alınan makro besin ögelerinin vücudumuzda geçirdiği tüm metabolik değişiklikler ve bu besin ögelerinin girdiği ana metabolik yollar ve bunların birbiri ile olan ilişkilerini detaylı olarak inceler.

Dersin İçeriği
1 Diyette yer alan karbonhidratlar, nişasta ve posanın fizikokimyasal özellikleri
2 Diyet karbonhidratları ve posa türü öğelerin metabolizması, fizyolojik işlevleri ve insan sağlığı üzerine etkileri
3 Diyet karbonhidratlarının farklı yaş ve cinsiyete göre önerilen günlük alım miktarları
4 Diyet karbonhidratlarının besin sanayinde kullanım amaçları
5 Karbonhidratlarla ilgili makale sunumu
6 Diyette yer alan proteinler ve fizikokimyasal özellikleri
7 Diyet proteinlerinin metabolizması, fizyolojik işlevleri ve insan sağlığı üzerine etkileri
8 Ara sınav
9 Diyet proteinlerinin farklı yaş ve cinsiyete göre önerilen günlük alım miktarları Diyet proteinlerinin besin sanayinde kullanım amaçları
10 Proteinlerle ilgili makale sunumu
11 Diyette yer alan yağlar ve fizikokimyasal özellikleri
12 Diyet yağlarının metabolizması, fizyolojik işlevleri ve insan sağlığı üzerine etkileri
13 Diyet yağlarının farklı yaş ve cinsiyete göre önerilen günlük alım miktarları Diyet yağlarının besin sanayinde kullanım amaçları
14 Yağlarla ilgili makale sunumu
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi tamamlayan bir öğrenci, karbonhidratların fizikokimyasal özelliklerini, besinsel kaynaklarını, metabolizmasını, fizyolojik işlevlerini, insan sağlığı üzerindeki etkilerini, farklı cinsiyet ve yaş gruplarına özgü gereksinimlerini, besin sanayinde kullanım amaçlarını açıklar.
2 Proteinlerin fizikokimyasal özelliklerini, besinsel kaynaklarını, metabolizmasını, fizyolojik işlevlerini, insan sağlığı üzerindeki etkilerini, farklı cinsiyet ve yaş gruplarına özgü gereksinimlerini, besin sanayinde kullanım amaçlarını açıklar.
3 Yağların fizikokimyasal özelliklerini, besinsel kaynaklarını, metabolizmasını, fizyolojik işlevlerini, insan sağlığı üzerindeki etkilerini, farklı cinsiyet ve yaş gruplarına özgü gereksinimlerini, besin sanayinde kullanım amaçlarını açıklar.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2 Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6 Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 8 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     195
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ross CA, Caballero BC, Cousins RJ, Tucker KL, Ziegler TR (Eds). Modern Nutrition in Health and Disease, 11th Edition, Wolters Kluwer/Williams & Wilkins, USA, 2014
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel dergilerde konuyla ilgili yayınlanmış tüm bilimsel makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar