Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAYVAN TÜRLERİNDE SPERMA MUAYENE VE DEĞERLENDİRİLM İkinci Düzey VDS 512 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. DR. ÖMER ORKUN DEMİRAL/ PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, spermanın dölverimi oluşturacak tüm özelliklerinin ortaya çıkarılması için yapılacak muayene yöntemlerini ve bunların dölverimi açısından değerlendirilmesinin öğretilmesidir
Dersin Tanımı HAYVAN TÜRLERİNDE SPERMATOLOJİK MUAYENELERİ ÖĞRETİR

Dersin İçeriği
1 Semenin makroskobik muayenesi 1
2 Semenin makroskobik muayenesi 2.
3 Semenin mikroskobik muayenesi 1.
4 Semenin mikroskobik muayenesi 2
5 Boğada semenin değerlendirilmesi ve spermatolojik parametreler.
6 Aygırda semenin değerlendirilmesi ve spermatolojik parametreler
7 Domuzda semenin değerlendirilmesi ve spermatolojik parametreler.
8 Koçta semenin değerlendirilmesi ve spermatolojik parametreler
9 Tekede semenin değerlendirilmesi ve spermatolojik parametreler
10 Tavşanda semenin değerlendirilmesi ve spermatolojik parametreler
11 Kanatlılarda semenin değerlendirilmesi ve spermatolojik parametreler.
12 Balıklarda semenin değerlendirilmesi ve spermatolojik parametreler
13 Domuzlarda semenin değerlendirilmesi ve spermatolojik parametreler.
14 Genal Konu Değerlendirmesi ve sınav
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çiftlik hayvanlarında genital organların muayenesini öğrenir
2 Spermatogenezis ve spermanın mikroskobik yapısını öğrenir.
3 Spermanın elde edilmesini ve muayenesini öğrenir
4 Spermanın kısa ve uzun süreli saklanmasını öğrenir.
5 Spermayla bulaşması muhtemel haslıkları öğrenir.
6 spermatolojik muayene sonuçlarını değerlendirmeyi öğrenir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Squires E.J. (2004): Aplied Animal Endocrinology.CABI Publishing, Oxon. 2-Blanchard T.L., Varner D.D., Schumacher J., Love C.C., Brinsko S.P., Rigby S.L. (2003): Manual of Equine Reproduction. Mosby, St.Louis. 3-Ball P.J.H., Peters A.R. (2004): Reproduction in Cattle. Blackwell Publishing, Oxford. 4-Bearden H.J., Fuquay J.W., Willard S.T. (2004): Applied Animal Reproduction. Pearson Prentice Hall, New Jersey. 5-Ley W.B. (2004): Broodmare Reproduction for the Equine Practitioner. Teton NewMedia, Wyoming. 6-Mitchell J.R., Doak G. A. (2004): The Artificial Insemination and Embryo Transfer of Dairy and Beef Cattle (including information pertaining to goats, sheep, horses swine, and other animals). Pearson Prentice Hall, New Jersey. 7-Feldman E. C., Nelson R. W. (2004): Canine and Feline Endocrinology and Reproduction. Saunders, St. Louis
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar