Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İDRAR VE VÜCUT SIVILARININ BİYOKİMYASI Üçüncü Düzey BİK 605 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Turkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE ÖZEL YETKİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Sabahattin Muhtaroğlu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik-Laboratuvarda pratik uygulama
Dersin Amacı Sağlık ve hastalık durumlarında idrar ve vucut sıvılarının değerlendirilmesi
Dersin Tanımı İdrar ve vucut sıvılarındaki rutin parametrelerin incelenmesi

Dersin İçeriği
1 İdrar analizi, Klinik laboratuvar operasyonları
2 Renal anatomi ve fizyoloji ve idrar oluşumu
3 Örnek toplama, idrarın fiziksel analizi
4 İdrar sedimentinin mikroskopik analizi
5 İdrar sediment atlası
6 İdrar ve metabolik hastalıklar, ilgili idrar analiz bulguları
7 Vücut sıvılarına giriş
8 Serebrospinal sıvı analizi
9 Seroz vücut sıvıları
10 Sinovial sıvı
11 Semen analizi
12 Fekal analiz
13 Diğer vücut sıvıları; amniotik sıvı, vajinal sekresyonlar
14 İdrar ve vücut sıvı analizlerinin atomasyonu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İdrarın oluşumu ve içeriğini öğrenmek
2 Metabolizmanın bir yansıması ve ucuz ve pratik bir kontrol olmasını kavramak
3 Tümü vucudu ve özellikle böbreklerin fonksiyon un değerlendirmek
4 Transude ve eksüde kavramlarını açıklamak
5 BOS''un oluşumunu ve hastalıklardaki durumu öğrenmek
6 Amniotik sıvının oluşumunu ve hastalıklardaki durumu öğrenmek
7 Spinal sınınin oluşumunu ve hastalıklardaki durumu öğrenmek
8 Perikardial sıvının oluşumunu ve hastalıklardaki durumu öğrenmek
9 Seminal sıvının oluşumunu ve hastalıklardaki durumu öğrenmek
10 Tam otomatize idrar analizini öğrenmek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7 Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8 Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9 Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 5 2 10
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 2 6 12
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 7 4 28
Toplam iş yükü     195
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 2 20
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar