Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İDRAR VE VÜCUT SIVILARININ BİYOKİMYASI İkinci Düzey BİK 605 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Turkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE ÖZEL YETKİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Sabahattin Muhtaroğlu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik-Laboratuvarda pratik uygulama
Dersin Amacı Sağlık ve hastalık durumlarında idrar ve vucut sıvılarının değerlendirilmesi
Dersin Tanımı İdrar ve vucut sıvılarındaki rutin parametrelerin incelenmesi

Dersin İçeriği
1 İdrar analizi, Klinik laboratuvar operasyonları
2 Renal anatomi ve fizyoloji ve idrar oluşumu
3 Örnek toplama, idrarın fiziksel analizi
4 İdrar sedimentinin mikroskopik analizi
5 İdrar sediment atlası
6 İdrar ve metabolik hastalıklar, ilgili idrar analiz bulguları
7 Vücut sıvılarına giriş
8 Serebrospinal sıvı analizi
9 Seroz vücut sıvıları
10 Sinovial sıvı
11 Semen analizi
12 Fekal analiz
13 Diğer vücut sıvıları; amniotik sıvı, vajinal sekresyonlar
14 İdrar ve vücut sıvı analizlerinin atomasyonu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İdrarın oluşumu ve içeriğini öğrenmek
2 Metabolizmanın bir yansıması ve ucuz ve pratik bir kontrol olmasını kavramak
3 Tümü vucudu ve özellikle böbreklerin fonksiyon un değerlendirmek
4 Transude ve eksüde kavramlarını açıklamak
5 BOS''un oluşumunu ve hastalıklardaki durumu öğrenmek
6 Amniotik sıvının oluşumunu ve hastalıklardaki durumu öğrenmek
7 Spinal sınınin oluşumunu ve hastalıklardaki durumu öğrenmek
8 Perikardial sıvının oluşumunu ve hastalıklardaki durumu öğrenmek
9 Seminal sıvının oluşumunu ve hastalıklardaki durumu öğrenmek
10 Tam otomatize idrar analizini öğrenmek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 5 2 10
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 2 6 12
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 7 4 28
Toplam iş yükü     195
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 2 20
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar