Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARI İkinci Düzey EGB 517 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Eğitim akımlarının doğuşu, gelişimi, geçirdiği safhalar ve eğitim ekolleri hakkında genel bilgi sahibi olmasını; Çağdaş eğitim akımlarının ortaya çıkmasına neden olan, siyasi, sosyal ve kültürel faktörler hakkında bilgi sahibi olmak. Öğrencinin Çağdaş Eğitim Akımlarının kavranmasını sağlayacak yöntemleri ve teknikleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olmasını sağlamak.
Dersin Tanımı Eğitim akımlarının doğuşu, gelişimi, geçirdiği safhalar ve eğitim ekolleri hakkında genel bilgi sahibi olmasını; Çağdaş eğitim akımlarının ortaya çıkmasına neden olan, siyasi, sosyal ve kültürel faktörler hakkında bilgi sahibi olmak. Öğrencinin Çağdaş Eğitim Akımlarının kavranmasını sağlayacak yöntemleri ve teknikleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olmasını sağlamak.

Dersin İçeriği
1 Hafta Konular Açıklama 1 Çağdaş eğitim akımlarını ortaya çıkaran faktörler: Teknik-ekonomik Faktörler, Sosyal Faktörler
2 2 Çağdaş eğitim akımlarını ortaya çıkaran faktörler: Politik, ideolojik Faktörler, Kitle-seçkin Eğitimi, Hayat boyu eğitim
3 3 Sanat Eğitimi Akımı: Langbehn, Lichtward Kır Eğitim Yurdu Akımı
4 4 Çocuktan Hareket Akımı:
5 5 Çocuktan Hareket Akımı: Parkhurst, Washburn Petersen
6 6 İş Eğitimi Akımı: Gaudig, Kerschensteiner, Dewey, Kilpatrick, Decroly..
7 7 İş Eğitimi Akımı: Krupskaya, Blonsky, Makarenko, Östreich, Schulz..
8 8 Ara Sınav
9 9 Okulsuz Toplum: İliç
10 10 Joel Spring: "Özgür Eğitim" kitabının tanıtımı
11 11 A.S.Neill: "Bir Eğitim Mucizesi" kitabının tanıtımı
12 12 Çağdaş Türk Eğitimcileri: Baltacıoğlu, Turhan
13 13 Çağdaş Türk Eğitimcileri: Satı Bey ve Tuba Ağacı Nazaryesi
14 14 Çağdaş Türk Eğitimcileri: Ziya Gökalp, Emrullah Efendi
15 15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 1 Öğrenciler İlk dönemden günümüze kadar ortaya çıkan eğitim hareketleri hakkında bilgi edinir.
2 2 Avrupa ortaya çıkan eğitim akımlarını ve bu akımların öncü eğitimcilerini ve görüşlerini tanır.
3 3 Çağdaş eğitim akımlarının ortaya çıkışında etkili olan problemler hakkında bilgi sahip olur.
4 4 Çağdaş eğitim akımlarının günümüz eğitimine yansıyan yönlerini öğrenir.
5 5 Çağdaş eğitim akımlarından çocuk merkezli yaklaşımın din eğitimine etkilerini kavrar.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2 Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
4 Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
6 Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
8 Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
9 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
10 İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 10 10 100
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 20
Kısa sınav 0 10
Ödev 0 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Aytaç, Kemal: Çağdaş Eğitim Akımları (Yabancı Ülkelerde). Ankara 2007. 2. Aytaç, Kemal: Avrupa Eğitim Tarihi. Antik Çağdan 19. Yüzyılın Sonlarına Kadar. İstanbul 1998. 3. Aytaç, Kemal. Avrupa Okul Sistemlerinin Demokratlaştırılması. Ankara:1985
Yardımcı Kaynaklar 4. Kanad, Halil Fikret. Pedagoji Tarihi, cilt 2. Millî Eğitim Basımevi, İstanbul, 1963. 5. Ergün, Mustafa. Eğitim Felsefesi. Ankara 1999. 6. Sönmez, Veysel. Eğitim Felsefesi. Ankara 1991.Referanslar:

Ders İle İlgili Dosyalar