Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANALİTİK KİMYADA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ Birinci Düzey EAK 521 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Derste, öğrencinin analitik kimyada kullanılan analiz metotlarını öğrenmesi ve bu yöntemleri hangi şartlatda nasıl kullanabileceğinin öğrenmesi amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Analitik kimyada kullanılan analiz yöntemleri, karşılaşılan temel problemler ve bu problemleri aşma yolları

Dersin İçeriği
1 Analitik kimyanın tanımı, ilgi alanları, kalitatif ve kantitatif analiz, eser analiz tanımlamaları
2 Analitik kimyadaki temel validasyon tanımlamaları, kesinlik, doğruluk gibi tanımlamalar
3 Analizde yöntem seçimi ve yöntem seçiminde dikkat edilmesi gerekli husular
4 Analizde sonuçların verilmesi ve istatistikî değerlendirmeler
5 Spektroskopik yöntemlerin temelleri
6 İlaç analizlerinde sık kullanılan kalitatif analiz yöntemleri (UV, IR, NMR)
7 İlaç analizlerinde kullanılan ayırma yöntemleri (kromotografi, sıvı sıı ekstaksiyonu)
8 Ara Sınav
9 Kromatografinin uygulamaları
10 Kromatografik tekniklerden oluşturulmuş enstrümental analiz metotları (HPLC ve GC)
11 İlaç analizlerinde sık kullanılan kantitatif analiz yöntemleri (UV ve AAS)
12 Elektroanalitik tekniklerin temeli
13 Elektroanalitik tekniklerin uygulamaları
14 Elektroforez
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Analitik kimyada metot seçiminde dikkat edilecek parametreler
2 Metot validasyon parametreleri
3 Yöntem seçiminde kullanılan kriterler
4 Sonuçların değerlendirilmesi
5 Kalitatif analizde metot seçimi
6 Kantitatif analizde metot seçimi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2 Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3 Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5 Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6 Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7 Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8 Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 14 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996 2. Modern Analytical Chemistry, Mc. Graw Hill, David Harvey, 2000
Yardımcı Kaynaklar Quantative Analysis Using Chromatographic Techniques, John willwy  Sons, Elena Katz, 1987

Ders İle İlgili Dosyalar