Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BETON VE BETONARME YAPILARDA KALICILIK Birinci Düzey İNŞ 476 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OKAN KARAHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Cengiz Duran ATİŞ Doç.Dr. Okan KARAHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş.Gör. Serhan İLKENTAPAR
Dersin Veriliş Şekli Normal derslikde ders anlatımı
Dersin Amacı Betonun bozulmasına yol açan fiziksel, kimyasal, biyolojik ve mekanik hasarların ve alınacak önlemlerin anlatılması.
Dersin Tanımı Betonun iç yapısı, çimento ve agrega arayüzeyi (geçiş bölgesi), bozucu eleman olarak su, geçirimlilik ve boşlukluluk, aşınma, donma-çözünme etkisi, yüksek sıcaklık (yangın) etkisi, kimyasal reaksiyonlar sonucu bozunma, sülfat saldırısı, alkali silis reaksiyonu, Kristalin magnezyum oksit ve kalsiyum oksitin hidratasyonu, alkali-karbonat reaksiyonu, betonare çeliğinin korozyonu, deniz suyuna maruz betonlar.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Betonun Yapısı
3 Beton Çatlakları
4 Bozulmanın Fiziksel Nedenleri-1
5 Bozulmanın Fiziksel Nedenleri-2
6 Bozulmanın Kimyasal Nedenleri-1
7 Bozulmanın Kimyasal Nedenleri-2
8 Bozulmanın Kimyasal Nedenleri-3
9 Bozulmanın Biyolojik Nedenleri
10 Karbonatlaşma
11 Korozyon
12 Deniz Ortamında Beton ve Betonarme
13 Çevresel Koşulların Değerlendirilmesi
14 Hasarın Belirlenmesi ve Onarım
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Beton bünyesindeki boşlukların boyut ve şekline göre dayanıklılık açısından olası etkilerini saptamak.
2 Fiziksel ve kimyasal nedenlerle beton/betonarmenin hasar görmesine neden olan etkileri sınıflandırma.
3 Dayanıklılık problemleri nedeniyle beton/betonarme yapılarda oluşan çatlakların olası nedenlerini teşhis edebilme.
4 Betonda dayanıklılık sorunlarına yol açan kimyasal etkilerin mekanizmalarını ana hatlarıyla açıklayabilmek.
5 Aşınma, yangın ve don gibi fiziksel yıpratıcı etkilere dayanıklı beton üretim yöntemlerini ve alınabilecek önlemleri tavsiye etme.
6 Beton/betonarme yapıların dayanıklılığını arttırmak için alınabilecek önlemleri dış etki seviyesine göre sınıflandırmak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Beton ve Betonarme Yapılarda Kalıcılık, Prof.Dr. Bülent BARADAN, Türkiye Hazır Beton Birliği, 2010.
Yardımcı Kaynaklar Beton, Prof.Dr. Turhan Y. ERDOĞAN, ODTU Press, 2003.

Ders İle İlgili Dosyalar