Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ İNGİLİZCE II Üçüncü Düzey SOS298 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. AHMET BURAK KAHRAMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Sosyolojik düşünce tarihi kapsamında yer alan düşünürleri ve farklı sosyal akımları sosyolog adaylarına tanıtmaktır.
Dersin Tanımı Sosyolojik düşünce tarihi farklı düşünürleri ve sosyal akımları objektif kriterler ile ele alarak günümüz sosyolojik düşüncelerine bir bakış kazandırmadır.

Dersin İçeriği
1 İlk dönemin genel bir tekrarı ve hatırlatılması, yeni dönemde incelenecek sosyologlar hakkında bilgi verilmesi.
2 E. Durkheim ve sosyolojik teorisi 1
3 E. Durkheim ve sosyolojik teorisi 2
4 Max Weber ve sosyolojik teorisi 1
5 Max Weber ve sosyolojik teorisi 2
6 G. Simmel ve sosyolojik teorisi 1
7 G. Simmel ve sosyolojik teorisi 2
8 Vize
9 İlk kadın sosyologlar ve sosyolojik teorileri 1
10 İlk kadın sosyologlar ve sosyolojik teorileri 2
11 W.E.B. Du Bois''in teorisi I
12 W.E.B. Du Bois''in teorisi II
13 T. Veblen''in Teorisi 1
14 T. Veblen''in Teorisi 2
15 K. Manheim''ın Teorisi 1
16 K. Manheim''ın Teorisi 2
17 Final
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sosyolojik düşünce tarihi içerisinde yer alan düşünürlerinin teorilerini kavrar.
2 Sosyolojik düşünce içerisinde yer alan fikir akımlarını tanır.
3 Klasik sosyoloji teorilerinden yola çıkarak günümüz kuramlarını açıklar.
4 Farklı yaklaşımları açıklar.
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nitelikli bilim insanı olur
2 Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3 Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4 Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5 Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6 Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7 Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8 Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10 Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11 Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 6 72
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 3 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı George Ritzer, Klasik Sosyoloji Kuramları
Yardımcı Kaynaklar L.C. Cuff, Sosyolojide Perspektifler

Ders İle İlgili Dosyalar