Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIM TEKNİKLERİ Birinci Düzey RDE 110 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi ERDEM ERİNÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin yaptıkları çalışmalarda problem oluşturma, kaynak arama, materyaller ve yöntem üzerinde pratik çalışma kabiliyetlerini geliştirme, bilimsel yazım yöntemlerini benimseme, bilimsel etik kavramını özümsemelerini sağlamak amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Öğrencilerin ilk dönemde almış oldukları ve bu dersin öncülü olan Yazım ve Araştırma Teknikleri dersinde aldıkları teorik bilgilerin uygulaması bu derste yapılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 İzlence tanıtımı. Yazım ve Araştırma Teknikleri geri bildirimlerinin sunumu.
2 Araştırma sürecinin bir örnek üzerinden tekrarı: - Problem belirleme / - Kaynak arama
3 Araştırma sürecinin bir örnek üzerinden tekrarı: - Kaynak eleme / - Okuma, “fişleme”.
4 Araştırma sürecinin bir örnek üzerinden tekrarı: - Yöntem / - Notlandırma.
5 Yazım süreci: APA alıntılama unsurları (I).
6 Yazım süreci: APA alıntılama unsurları (II).
7 Yazım süreci: IMRAD unsurları (I).
8 Yazım süreci: IMRAD unsurları (II).
9 Öğrenci uygulamaları: Araştırma süreci özeti (I).
10 Öğrenci uygulamaları: Araştırma süreci özeti (II).
11 Öğrenci uygulamaları: Giriş yazımı
12 Öğrenci uygulamaları: Malzeme ve yöntem yazımı
13 Öğrenci uygulamaları: Bulguların yazımı.
14 Öğrenci uygulamaları: Tartışma yazımı.
15 Öğrenci uygulamaları: özet yazımı - kaynakça kontrolü
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin problem oluşturma kabiliyetlerini geliştirme; / Develop problem creating skills of students
2 Öğrencilere kaynak arama pratiği kazandırma; / Help students gain practical experience on literature search
3 Öğrencileri bilimsel ve akademik yazım teknikleri ile tanıştırma. / Introduce students to scientific and academic writing techniques
4 İntihal kavramını sınırları, bilimsel etik konularında farkındalık yaratma. / Limits of plagiarism, raising awareness on scientific ethics
5 .
6 .
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 13 1 13
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -APA 7th Ed.
Yardımcı Kaynaklar - Robert A. Day, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır?, TÜBİTAK, Ankara, 2009 - Umberto Eco, Tez nasıl yazılır? Can, İstanbul, 2019

Ders İle İlgili Dosyalar