Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCI DİL-I Üçüncü Düzey UGMB 113 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yoktur.
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA TORUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NAZIM ŞANLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrencilerin tüm seviyelerdeki okuma metinlerini anlayabilmesi için ve konuşma yeteneklerini geliştirmesi için okuma stratejilerini öğretmektir.
Dersin Tanımı Bu derste öğrenciler, ileri seviyedeki okuma metinlerini inceleyecekler ve sınıf içerisinde okuduklarından anladıklarını sözlü olarak aktaracaklar.

Dersin İçeriği
1 Gramer çalışması , Simple Present Tense
2 Gramer çalışması , Present Cont. Tens
3 Gramer çalışması , Simple Past Tense
4 Gramer çalışması , Past. Cont. Tense
5 Gramer çalışması , Future Tense / Future Cont. tense
6 Kısa metinler üzerinde çalışma , Taq Questions
7 Kısa metinler üzerinde çalışma, Wish Clause
8 Ara Sınav
9 Kısa metinler üzerinde çalışma , İf Clause
10 Kısa metinler üzerinde çalışma , Bağlaçlar, And, But, Or vs.
11 Okunan parça hakkında tartışma , Sıfatlar, Zarflar
12 Okunan parça hakkında tartışma , Karşılaştırma ve en üstünlüğk
13 Okunan parça hakkında tartışma , Edilgen yapı
14 Okunan parça hakkında tartışma , Reported Speech,
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel İngilizce seviyesinde dil bilgisi kurallarını uygular.
2 Temel İngilizce seviyesindeki metinleri düzenler.
3 İngilizce metinden mantıksal bir sonuç çıkarır.
4 Metinlerden çıkardığı mantıksal sonucu İngilizce olarak ifade edebilir.
5 Öğrendiği temel İngilizceyi günlük hayattaki durumlarda uygular.
6 Akranları ile iletişime geçme becerisi kazanır,
7 Kendisini ifade etme ve karşıdakini anlama yetkinliği kazanır.
8 Ekip yardımlaşması ve çalışmasını yapabilme kabiliyeti kazanır.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Grammar in use, English Dict. , Reader And Work, Reading Words.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar