Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DOĞUŞTAN METABOLİZMA HASTALIKLARINDA BESLENME Üçüncü Düzey BDY 522 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ZEYNEP CAFEROĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Doğuştan metabolizma hastalıklarının mevcut beslenme tedavi yöntemlerini öğretmek, konu ile ilgili araştırmaların aktarılmasını, hastalıkların beslenme tedavisine ilişkin klinik uygulamaları tartışarak yorumlayabilmektir.
Dersin Tanımı Doğuştan metabolizma hastalıklarının oluşum mekanizmaları, tarama yöntemleri ve mevcut tıbbi beslenme tedavisi.

Dersin İçeriği
1 Doğuştan metabolizma hastalıklarının sınıflandırılması
2 Doğuştan metabolizma hastalıklarının tanı yöntemleri
3 Doğuştan metabolizma hastalıklarının görülme sıklığı
4 Doğuştan metabolizma hastalıklarının komplikasyonları
5 Doğuştan metabolizma hastalıklarının klinik ve laboratuvar bulgularının yorumlanması
6 Doğuştan metabolizma hastalıklarının tıbbi tedavi yöntemleri
7 Doğuştan metabolizma hastalıklarının beslenme tedavisi yöntemleri
8 Doğuştan metabolizma hastalıklarında yeni diyetsel yaklaşımlar
9 Doğuştan metabolizma hastalıkları ile ilgili olgu çözümü
10 Doğuştan metabolizma hastalıkları ile ilgili hazırlanan seminerlerin sunumu
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Doğuştan metabolizma hastalıkları diyetisyenliği konusunda bilgi ve becerileri kazanır.
2 Doğuştan metabolizma hastalıkları konusunda uygulamaları gözlem yaparak öğrenir.
3 Poliklinikte ve klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri öğrenir.
4 Hasta dosyası okuma, dosyadaki bilgileri analiz etme ve hastanın klinik ve laboratuvar bulgularına göre beslenme tedavisi planlamayı öğrenir.
5 Doğuştan metabolizma hastalıkları uygulanan beslenme tedavilerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yollarını öğrenir.
6 Doğuştan metabolizma hastalıkları konusunda tüm paydaşlarla ekip çalışması yapma becerisini kazanır.
7 Doğuştan metabolizma hastalıkları ile ilgili bilgiye ulaşabilme, analiz edebilme ve bu bilgiyi sunma becerisi kazanır.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
13 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
14 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 7 3 21
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Gülden Köksal, Uz. Dyt. Hülya Gökmen. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatiboğlu Yayınevi, 2000, Ankara. Acosta PB, Yannicelli S. The Ross Metabolic Formula System Nutrition Support Protocols, 4rd Ed, Abbott Laboratories, 2001, Ohio. Ekvall SW, Ekvall VK. Pediatric Nutrition in Chronic Diseases and Developmental Disorders, 2rd Ed, Oxford University Press, 2005, U.S.A. Shaw V, Lawson M. Clinical Paediatric Dietetics, 3rd Ed, Blackwell Publishing, 2007, Oxford.
Yardımcı Kaynaklar Beslenme ve diyet dergileri Journal of Inherited Metabolic Diseases Molecular Genetics of Metabolism American Journal of Clinical Nutrition European Journal of Clinical Nutrition

Ders İle İlgili Dosyalar