Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEKİ UYGULAMA Üçüncü Düzey MU302 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı BÜTÜN ÖĞRETİM ÜYELERİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. HASAN TALHA ÜNSAL
Dersin Veriliş Şekli YÜZ-YÜZE VE UYGULAMA
Dersin Amacı Bu dersi alan öğrencilerin Bahçe Bitkilerinde yapılan kültürel ve teknik uygulamalar ve laboratuvar analizleri konusunda pratik kazanması hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Öğrencilerin derslerde aldıkları ekim, dikim, bakım ve mücadele ve laboratuvar analizleri konularındaki teorik bilgileri pekiştirmek amacıyla bu işlemlerin bizzat yaptırılarak öğretilmesini yapsayan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Meyvecilik alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile pomolojik analizler
2 Sebzecilik alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile pomolojik analizler
3 Bağcılık alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile pomolojik analizler
4 Bahçe ürünlerinin muhafazası ve pazara hazırlanması alanında derim sonrası uygulamalar ile kalite kontrol analizleri
5 Süs bitkileri alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile pomolojik analizler
6 Harç hazırlığı, tohum ekim ve fide dikim yerlerinin hazırlanması
7 Sebze ve meyvelerde çiçek yapılarının arazida anlatılması ve laboratuarda incelenmesi
8 Sebzelerde budamaların bitkiler üzerinde anlatılması
9 Sert ve yumuşak çekirdekli meyvelerde budama uygulamaları
10 Bağda budama uygulamaları.
11 Süs bitkilerinde budama uygualmaları.
12 Polen canlılık ve çimlenme testleri.
13 -
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sebze yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek bahar dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
2 Meyve yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek bahar dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
3 Bağ yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek bahar dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
4 Süs bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek bahar dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Preklinik ilaç Ar-Ge faaliyetlerini, metodlarını öğrenmek ve süreci yönetebilmek,
2 İlaç Ar-Ge faaliyetlerinde yer alan cihazları kullanabilmek,
3 İlaç uygulama ve araştırma tekniklerini kullanarak yeni ilaç araştırma geliştirme çalışmaları yapabilmek,
4 İlaç Ar-Ge faaliyetinden ürüne dönük sonuçlar elde etmek,
5 Beşeri, veteriner, zirai ve çevre sağlığı ilaç sanayisi ihtiyaçlarına yönelik çalışmak,
6 Kimyasal sentez metodlarını öğrenmek ve sentez aracılığıyla ürün geliştirmek,
7 Biyoinformatik temel prensiplerini öğrenmek ve istatistiksel analizleri yapabilmek,
8 Bitkisel ve diğer kaynaklardan ilaç hammaddesi elde etmek ve bunları formülasyona dönüştürmek,
9 Farmakogenetik ve farmakokinetik analizlerle beraber terapötik ilaç izlemi yapabilmek,
10 Yasaklı maddeler konusunda analiz yöntemlerini ve metod validasyonlarını öğrenmek,
11 Nöropsikiyatrik hastalıklarda kullanılan in vivo ve in vitro metodları öğrenmek,
12 İlaç Ar-Ge ile ilişkili makaleleri ve çalışmaları analiz edebilmek,
13 Bilimsel proje, sunum ve yayın yapabilmek,
14 İlaç Ar-Ge sürecinde yer alan kalite sistemlerin tanımak,
15 Bilimsel çalışmalarda ekip çalışması kültürü edinmek ve insan ilişkilerinde tutarlı olabilmek,
16 Etik değerler çerçevesinde çalışma yürütmek ve etik kurul başvuru süreçlerini yönetmek,
17 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
18 İlaç Ar-Ge sürecinde yenilikleri takip edebilmek ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanmak,
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 4 56
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 70
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Uygulama konuları ile ilgili hazırlanmış olan sunular, çıktıları ve yayımlanmış makaleler.
Yardımcı Kaynaklar Y.S. AĞAOĞLU, H. ÇELİK, M. ÇELİK, Y. FİDAN, Y. GÜLŞEN, A. GÜNAY, N. HALLORAN, İ. KÖKSAL, R. YANMAZ (2001): Genel Bahçe Bitkileri ANKARA. S. ÖZBEK 1978. Genel Meyvecilik (Kışın Yaprağını Döken Meyve Türleri). Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No. 128. Ders Kitabı 11. R. ÖZÇAĞIRAN 1988. Meyvecilik Tekniği. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları . Bornova, İzmir. H. T. HARTMAN, D.E. KESTER, Jr.F. DEVİES, R.L. GENEVE 1997. Plant Propagation Principles and Practies. Sixth Edition, Prentice Hall, New Jersey R. ÖZÇAĞIRAN 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniv. Ziraat Fak. Yayınları No: 243 R.J. GARNER 1997. The Grafters Handbook. The Royal Horticultural Society A. GÜNAY 2005. Sebze Yetiştiriciliği (cilt II), ISBN: 975-00725-2-9. R. W. ROBİNSON, VE D.S. DECKER -WALTERS 1997. Cucurbits. CAB International, Wallingford Oxon, UK. H. VURAL, D. EŞİYOK ve İ. DUMAN 2000. Kültür Sebzeleri. ISBN:975- 97190-0-2.

Ders İle İlgili Dosyalar