Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOLOJİ 2 Birinci Düzey FBÖ 203 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Temel biyoloji kavramlarını açıklayabilmelerini sağlamak, yeryüzünde yaşayan canlıların çeşitliliğini ve bunun nedenlerini anlamalarına yardım etmek, canlıların nasıl çoğaldığını, nasıl bir yapıya sahip olduklarını kavramaları için örnekler ve deneylerle fırsatlar sunmak.
Dersin Tanımı Enerji Akışı ve Hayvanların Sınıflandırılması

Dersin İçeriği
1 Metabolizmaya giriş, hücre solunumu ve fermantasyon
2 fotosentez; hücre solunumu ve fotosentezin karşılaştırılması
3 hayvan yapı ve işlevi; üreme sistemi, hayvanlarda eşeysiz ve eşeyli üreme
4 hayvanlarda beslenme ve sindirim, hayvanlarda beslenme mekanizmaları
5 hayvanlarda dolaşım sistemi, açık ve kapalı dolaşım sistemine sahip hayvanların karşılaştırılması
6 kalp, damar ve kan yapılarının incelenmesi
7 hayvanlarda gaz alışverişi, solunum yüzeyleri, solunum organları ve solunum mekanizmaları
8 hayvanlarda boşaltım sistemi, ozmoregülasyon
9 boşaltım ürünlerinin karşılaştırılması ve boşaltım sistemlerindeki çeşitlilik
10 hayvanlarda sinir sistemi, sinir sistemi çeşitleri, merkezî ve çevresel sinir sistemi
11 duyusal mekanizmalar, işitme ve denge, görme, koklama ve tat alma, dokunma
12 endokrin sistem, hormonlar, geri bildirimler, hormonların işlevleri
13 hayvanlarda destek ve hareket sistemleri, dış ve iç iskelet
14 kemik çeşitleri, eklemler, kas çeşitleri ve kasılma mekanizması
15 Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yaşadığımız Dünya''''da tek canlı olmadığımızın farkına varacak.
2 Canlılara ait temel kavramları açıklayabilecek.
3 Biyoçeşitliliğin ne demek olduğunu ve önemini açıklayabilecek.
4 Biyoçeşitliliğin nedenlerini, mekanizmaları ile açıklayabilecek.
5 Canlıların sahip oldukları temel birimlerin yapısı ve işleyişini anlayıp açıklayabilecek.
6 Canlıların nasıl çoğaldıklarını ve büyüyüp geliştiklerini kavrayacak.
7 Doğaya karşı yakınlık kuracak ve empati duygusu gelişecek.
8 Neden sonuç ilişkisi kurabilecek ve problem çözme becerisi gelişecek.
9 Çevre bilinci artacak.
10 Grup çalışmaları ile sosyal sorumluluk becerileri farkındalıkları artacak.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 14 1 14
Ara sınavlara hazırlık 7 1 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Bozcuk, S. (2000). Bitki fizyolojisi. Ankara: Hatipoğlu yayıncılık. Demirsoy, A. (1988). Yaşamın temel kuralları (Cilt, I, II ve III). Ankara: Meteksan Yayınları. Keeten, W. T., Gould, J. L. & Gould, C. G. (1999). Genel biyoloji (Çev. Ed. Ali Demirsoy ve İsmail Türkan). Ankara: Palme Yayıncılık. Kuru, M. (1999). Omurgalı hayvanlar. Ankara: Palme Yayıncılık. Reece, Jane B. ve diğerleri. Campbell Biyoloji. 9. basım. Çev. Ertunç Gündüz ve İsmail Türkan. Ankara: Palme Yayınevi, 2013.

Ders İle İlgili Dosyalar