Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATLAB İLE PROBLEM ÇÖZÜMLEMEYE UYGULAMALI GİRİŞ İkinci Düzey ENM 351 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. İBRAHİM DOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Teorik + Laboratuvar
Dersin Amacı Matlaba giriş, temel Matlab fonkiyonları, Matlab Programlamaya Giriş, Mantıksal Vektörler, Matlab ile grafik çizimi, Linear cebirsel denklmelerin Matlab ile gösterimi ve çözümü, bazı istatiksel ve optimizasyon problemlerinin Matlab de analizi ve çözümü
Dersin Tanımı Matlaba giriş, temel Matlab fonkiyonları, Matlab Programlamaya Giriş, Mantıksal Vektörler, Matlab ile grafik çizimi, Linear cebirsel denklmelerin Matlab ile gösterimi ve çözümü, bazı istatiksel ve optimizasyon problemlerinin Matlab de analizi ve çözümü

Dersin İçeriği
1 Matlaba Giriş
2 Matlab Programlamaya Giriş
3 Matlab Fonksiyonları ve Matlab da Data indirme ve aktarma
4 Matlabda Matriksler ve dizinler
5 Mantıksal Vektörler
6 Proglama Dizaynı ve Algoritma Geliştirme
7 Proglama Dizaynı ve Algoritma Geliştirme
8 Ara Sinav
9 Linear Modellerin Matrixlerle temsili
10 Matlab ile temel istatistik
11 İstatistiksel Modellerin Matlab ile incelenmesi
12 İstatistiksel Modellerin Matlab ile incelenmesi
13 Matlab ile Optimizasyon
14 Matlab ile Optimizasyon
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler sayısal MATris LABoratuar dilini bilimsel hesaplama uygulamaları için kullanabilecekler.
2 Öğrencilerle eş zamanlı problem çözümü için interaktif desler içerir.
3 Grafik araçlarının kullanımı için aşinalık kazanır
4 Küçük programları tasarlayıp, kodlayıp test edebilir.
5 Bir takım programlama teknikleri kullanmada akıcılık kazanır.
6 Sıralama, arama ve simülasyon algoritmalarında bilgi edinir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı MATLAB for Engineers (3rd Edition), Holly Moore, Prentice Hall.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar