Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATLAB İLE PROBLEM ÇÖZÜMLEMEYE UYGULAMALI GİRİŞ Birinci Düzey ENM 351 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. İBRAHİM DOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Teorik + Laboratuvar
Dersin Amacı Matlaba giriş, temel Matlab fonkiyonları, Matlab Programlamaya Giriş, Mantıksal Vektörler, Matlab ile grafik çizimi, Linear cebirsel denklmelerin Matlab ile gösterimi ve çözümü, bazı istatiksel ve optimizasyon problemlerinin Matlab de analizi ve çözümü
Dersin Tanımı Matlaba giriş, temel Matlab fonkiyonları, Matlab Programlamaya Giriş, Mantıksal Vektörler, Matlab ile grafik çizimi, Linear cebirsel denklmelerin Matlab ile gösterimi ve çözümü, bazı istatiksel ve optimizasyon problemlerinin Matlab de analizi ve çözümü

Dersin İçeriği
1 Matlaba Giriş
2 Matlab Programlamaya Giriş
3 Matlab Fonksiyonları ve Matlab da Data indirme ve aktarma
4 Matlabda Matriksler ve dizinler
5 Mantıksal Vektörler
6 Proglama Dizaynı ve Algoritma Geliştirme
7 Proglama Dizaynı ve Algoritma Geliştirme
8 Ara Sinav
9 Linear Modellerin Matrixlerle temsili
10 Matlab ile temel istatistik
11 İstatistiksel Modellerin Matlab ile incelenmesi
12 İstatistiksel Modellerin Matlab ile incelenmesi
13 Matlab ile Optimizasyon
14 Matlab ile Optimizasyon
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler sayısal MATris LABoratuar dilini bilimsel hesaplama uygulamaları için kullanabilecekler.
2 Öğrencilerle eş zamanlı problem çözümü için interaktif desler içerir.
3 Grafik araçlarının kullanımı için aşinalık kazanır
4 Küçük programları tasarlayıp, kodlayıp test edebilir.
5 Bir takım programlama teknikleri kullanmada akıcılık kazanır.
6 Sıralama, arama ve simülasyon algoritmalarında bilgi edinir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı MATLAB for Engineers (3rd Edition), Holly Moore, Prentice Hall.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar