Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KANTİTATİF LOKUSLARIN (QTL) HARİTALANMASI İkinci Düzey TBT 514 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. KAHRAMAN GÜRCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz-yüze
Dersin Amacı Kantitatif lokusların haritalanması
Dersin Tanımı Derste moleküler haritaların kurulması ve bu haritalarda kantitatif lokusların eklenemesi ve analizi üzerine sunumlar yapılmakta ve makaleler okunup tartışılmaktadır

Dersin İçeriği
1 Moleküler markör tipleri
2 Yaygın Kullanılan Markörler: SSR
3 Yaygın Kullanılan Markörler: SNP
4 Yaygın Kullanılan Markörler: Genotyping by sequencing
5 Yeni Nesil Dizilme Sistemleri ve Haritalam: İllimuna sistemi
6 Yeni Nesil Dizilme Sistemleri ve Haritalam: PacBio sistemi
7 Genetik çeşitlilik ve farklılığın heseplanması
8 Moleküler haritalar
9 QTL
10 Biparental melezlemeler
11 Association (İlişki haritalama) genetiği
12 Multiparental populasyonlar
13 İyi haritalama (fine mapping)
14 Markör destekli seleksiyonun temelleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genetik araştırmalarda en çok kullanılan moleküler yöntemlerin bilinmesi
2 Genetik haritaların yapımında ve karşılaştırılmasında tecrübe sahibi olmak
3 Islah programlarında ve genetik çalışmalarında moleküler markör uygulamalarını bilmek
4 İyi haritaların yapımını bilmek
5 QTL kavramını anlamak QTL ölçümleri yapmak
6 QTl haritalama tecrübesi edinmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarımsal Biyoteknolojinin yüksek lisansını yaptığı alanında temel yöntem ve tekniklere yönelik yeterli uzmanlığa sahip olur
2 Biyoteknolojinin; Bitki Biyoteknolojisi, Hayvan Biyoteknolojisi, Mikrobiyal Biyoteknoloji, alanlarında akademik ve endüstriyel boyutta, uluslar arası düzeyde yeterliliğe sahiptir
3 Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki yeni konulara açıktır, tarımda faliyetlerin yürütülmesi ve verimliliğin arttırılmasında stratejik çözümler üretebilir, girişimci ve geliştirici niteliklere sahiptir,
4 Kamu ve özel sektörde, Biyoteknoloji ile ilişkili tarımsal alanlarda üretim, araştırma ve geliştirme; ulusal-uluslar arası düzeyde proje oluşturma, yönetme yeterliliğine sahiptir,
5 Biyoteknoloji alanındaki çalışmaların gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterliliğe sahiptir
6 Biyoteknoloji alanındaki çalışmalarda etik kuralların bilincinde, çevre ve canlı yaşam dengelerinin korunmasında dikkatlidir
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 14 42
Ödevler 3 14 42
Sunum / Seminer hazırlama 2 14 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar Ders sunum ve makaleleri

Ders İle İlgili Dosyalar