Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
R YAZILIMINA GİRİŞ Üçüncü Düzey SBE 517 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Uygulamalı
Dersin Amacı Bu derste son yıllarda en çok kullanılan açık kodlu istatistik program olan R program öğrencilere kavratılmaya çalışılacaktır.
Dersin Tanımı Açık kodlu istatistik program olan R programının; matığı ;programda ihtiyaç duyulan paketlerin yüklenmesi ; istatistiksel analizlere ait paket kullanımı; grafik hazırlanması, similasyon çalışmalrında kullanılan kuramsal dağılımlara ait verilerin üretilmesi ayrıntılı olarak anlatılır.

Dersin İçeriği
1 R Program kurulumu ve temel paketlerin programa yüklenmesi.
2 R Programlama Dilinin Esasları-1 (Vektörler, Matrisler, Listeler, Elektronik Tablolar)
3 R Programlama Dilinin Esasları-1 (Vektörler, Matrisler, Listeler, Elektronik Tablolar)
4 Veri Manipülasyonu, Yeniden Düzenlenmesi ve Farklı Programlardan Veri Aktarımı-1
5 Veri Manipülasyonu, Yeniden Düzenlenmesi ve FarklımProgramlardan Veri Aktarımı-2
6 R''da Fonksiyon Kullanımı
7 R''da Tanımlayıcı statistiksel Analizler
8 R Grafiklerine Genel Bakış
9 Standart ve leri Düzey Grafik Fonksiyonları
10 Kuramsal Dağılımlar ve Yapay Veri Üretilmesi-2
11 Hipotez Testleri-1-2
12 R''da Basit Doğrusal Regresyon Analizi ve Uygulamaları
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 SUNUMLAR
2 YAPILAN SUNUMLARIN RAPORLANMASI
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 4 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 6 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     178
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. W.N. Veneables, D.M. Smithand the R Development Core Team, An Introduction to R, R project, 2008 2. Michael J. Crawley, The R Book, John Wiley & Sons Inc., 2007. 3. Joaquim P.Marques de Sa, Applied Statistics Using SPSS, STATISTICA, MATLAB and R, Springer Berlin Heidelberg, New York,2007. 4. Brian S. Everitt, An R and S-Plus Companion to Multivariate Analysis, Springer-Verlag London Linmited, 2005. 5. Robert Gentleman et al., Bioinformatics and Computational Biology Solutions Using R and Bioconductor, 2005 6. Phil Spector, Data Manipulation with R, Springer- Verlag, 2008 7. Peter Delgaard, Introductry Statistics with R, Springer-Verlag, 2002
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar