Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GELİŞEN VE YENİDEN ORTAYA ÇIKAN VEKTÖR KAYNAKLI VE ZOONOTİK HASTALIKLAR İkinci Düzey VPZ 660 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yalnızca mezun olmuş öğrenciler kabul edilir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Abdullah İNCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Araş.Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
Dersin Veriliş Şekli Dersler teorik olacaktır.
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere dünyadaki gelişmekte olan ve yeniden ortaya çıkan vektör kaynaklı ve zoonotik hastalıkların mevcut spektrumunu değerlendirmek ve tanımlamaktır.
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Gelişen ve yeniden ortaya çıkan vektör kaynaklı ve zoonotik hastalıkların küresel sağlık üzerindeki etkileri
2 Değişen hastalık kalıpları
3 Halk sağlığı yanıtı
4 Vektör kaynaklı zoonoz hastalıkların ortaya çıkması ve yeniden oluşumunun dinamiği ve kontrolü
5 SINAV
6 Gelişen ve yeniden ortaya çıkan vektör kaynaklı ve zoonotik bakteriyel hastalıklar
7 Gelişen ve yeniden ortaya çıkan vektör kaynaklı ve zoonotik viral hastalıklar
8 Gelişen ve yeniden ortaya çıkan vektör kaynaklı ve zoonotik parazitik hastalıklar
9 Böcek üreme sistemlerinin çeşitliliği
10 Gelişen ve yeniden ortaya çıkan vektör kaynaklı ve zoonotik hastalıkların risk potansiyelleri
11 Vektörel ve zoonotik hastalıkların ortaya çıkması ve tekrar ortaya çıkması için değişen paraigmalar
12 Yeni yaklaşımlar ve müdahale stratejileri
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3 Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4 Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5 Bilimsel bakışa sahip olur,
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7 Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8 Bilimsel yenilikleri takip eder,
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Stanley M. Lemon, P. Frederick Sparling, Margaret A. Hamburg, David A. Relman, Eileen R. Choffnes, and Alison Mack, Rapporteurs 2008. Vector-Borne Diseases: Understanding the Environmental, Human Health, and Ecological onnections: Workshop Summary, Washington (DC): National Academies Press (US), pp. 1-350.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar