Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DEPOLANMIŞ ÜRÜN ZARARLILARI Birinci Düzey BTS316 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT MUŞTU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Örgün (yüz yüze)
Dersin Amacı Depo, ev, ambar, silo ve gıda üretimi yapan yerlerde zararlı böcek, akar ve kemirgenleri tanıtmak, zarar şekilleri, biyolojileri ve ekolojileri ve mücadeleleri konularında bilgiler vermek ve ayrıca depolanmış ürün zararlılarıyla mücadelenin genel prensipleri hakkında bilgileri vermek
Dersin Tanımı Depolanmış ürün zararlılarının tanıtılması. Depolanmış ürün zararlılarıyla savaşın genel prensipleri öğretilmesi

Dersin İçeriği
1 Depolanmış Ürünlerde Zararlıların Önemleri
2 Sitophilus granarius (Buğday biti), S. zeamais (Mısır biti), S. oryzae (Pirinç biti)
3 Tiribolium confusum (Kırma biti), T. castaneum (Un biti), Trogoderma granarium (Khapra böceği)
4 Rhyzopertha dominica (Ekin kambur biti), Oryzaephilus surinamensis (Testereli böcek), O. mercator,
5 Cryptolestes ferrugineus (Küçük kırma biti), C. pusillus, C. turcicus
6 Tenebrio molitor (Un kurdu), T. obscurus,Ephestia kuehniella (Değirmen güvesi), Ephestia cautella (Kuru incir kurdu)
7 Plodia interpunctella (Kuru meyve güvesi), Tenebrioides mauritanicus (Ekin kara böceği), Gnathecerus cornutus, G. maxillosus(Boynuzlu böcekler)
8 Latheticus oryzae (Pirinç kırma biti), Acarus siro (Hububat akarı), Sitotroga cerealella (Arpa güvesi)
9 Pyralis farinalis (Un güvesi), Paralipsa gularis (İç fındık güvesi), Carpophilus spp. (Ekşili böcekler), Carpophilus hemipterus, C. dimidiatus, C. mutilatus
10 Ephestia figuliella (Kuru üzüm güvesi), Carpoglyphus lactis (Kuru meyve akarı), Ephestia elutella (Tütün güvesi)
11 Lasioderma serricorne (Tatlı kurt, Sigara böceği), Acanthoscelides obtectus (Fasulye tohum böceği), Callosobruchus maculatus (Börülce tohum böceği)
12 Hamam böcekleri
13 Tineola biselliella (Elbise güveleri)Tinea pellionella, Attagenus megatoma Anthrenus verbasci, fare ve sıçanlar
14 Depolanmış Ürün Zararlıları ile Savaşım Yöntemleri
15 final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Depolanmış ürünlerin önemi öğrenilir
2 Depolanmış ürünlerde zararlı böcek, akar ve kemirgen türleri tanır
3 Depolanmış ürün zararlıları ile mücadele yöntemleri öğrenilir
4 Depolarda bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olur
5 Depolanmış ürün zararlılarının biyo-ekolojileri hakkında bilgiler öğrenilir
6 Depolanmış ürün zararlıları konusunda danışmanlık becerisi kazanır
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
2 Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
3 Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
4 Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
5 Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
6 Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
7 Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
8 Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
9 Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
10 Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
11 Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
12 Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
13 Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
14 Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
15 Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
16 Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
17 Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
18 Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yaşar, B. (1996). Depo zararlıları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Hill, D. S. (2002). Pest of Stored Foodstuffs and Their Control. Kluwer Academic Publishing

Ders İle İlgili Dosyalar