Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ Birinci Düzey BİS 505 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET ÖZTÜRK,Yrd. Doç. Dr. Gökmen ZARARSIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Öğrenciler bilimsel araşturmanın tüm safhalarını içeren herhangi bir konuda ödev hazırlar. 8-10 haftalık teorik konulardan sonra 3-4 hafta öğrenci sunumları gerçekleştirlir ve sunulan konular tartışılır.
Dersin Amacı Araştırma konusu seçiminden yayın haline gelmesine kadar olan bütün süreçleri öğrencilere aktarmaktır.
Dersin Tanımı Sağlık alanında bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağı konusunda gerekli olan aşamaları verir.

Dersin İçeriği
1 Bilimsel araştırmaya giriş
2 Araştırma konusunun belirlenmesi, literatür taraması
3 Değişken ve ölçeklerin belirlenmesi
4 Hipotezlerin kurulması
5 Araştırma düzeninin belirlenmesi
6 Araştırma evreninin tanımlanması
7 Örneklemin belirlenmesi ve güç analizi
8 Veri toplama yönteminin belirlenmesi
9 Gerekli izinlerin alınması
10 Verilerin toplanması
11 Verilerin analiz İçin Hazırlanması
12 Verilerin analizi
13 Bulguların hazırlanması ve yorumlanması
14 Araştırmanın rapor haline getirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel araştırmanın tanımını yapabilecek
2 Bilimsel araştırmanın aşamalarını sayabilecek
3 Literatür tarayabilecek
4 Araştırma düzenini belirleyebilecek
5 Uygun örnekleme yöntemini belirleyebilecek
6 Verileri uygun yöntemle toplayabilecek
7 Bulguları hazırlayabilecek
8 Sonuçları yorumlayabilecek
9 Araştırma raporunu yazabilecek
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2 Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3 Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4 Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5 Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7 Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8 Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9 Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 6 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1- Özdamar, Kazım. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 2003 2- Sümbüloğlu, Kadir. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Teknikleri ve istatistik Ankara 1978

Ders İle İlgili Dosyalar