Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖN ASYA DİNLERİ Üçüncü Düzey FDB631 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri _
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ramazan ADIBELLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ar. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze,Seminer
Dersin Amacı Maniheizm, Zerdüştlük, Mazdekilik gibi dinleri, temel inanç esaslarını ve diğer dinlerle etkileşimlerini tarihsel süreç içerisinde incelemek.
Dersin Tanımı Maniheizm, Zerdüştlük, Mazdekilik gibi dinleri, temel inanç esaslarını ve diğer dinlerle etkileşimlerini tarihsel süreç içerisinde ele alır.

Dersin İçeriği
1 Gnostik kavramlar
2 Maniheizm''in tarihçesi
3 Maniheizm''in kavram ve terminolojisi
4 Maniheizm''in temel inanç sistemi
5 Mazdekilik''in tarihçesi
6 Mazdekilik''in kavram ve terminolojisi
7 Mazdekilik''in temel inanç sistemi
8 Zerdüştlük''ün tarihçesi
9 Zedüştlük''ün kavram ve terminolojisi
10 Zerdüştlük''ün temel inanç sistemi
11 Mukayese ve değerlendirme
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Gnostik kavramları öğrenmiş olur
2 Özellikle İran dinlerinin çıkış noktalarını öğrenmiş olur
3 Zerdüştiliğin etkilerini değerlendirir
4 Mani''nin fikirlerinin Asya''daki etkilerini ve izdüşümlerini öğrenir
5 Söz konusu dinlerle ilgili güncel makale, tez ve benzer yayınları takip eder
6 Söz konusu dinlerin mahiyeti ile Orta Asya ve Uzak Doğu dinlerini mukayese edebilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2 Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3 Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4 Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5 Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6 Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8 Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9 Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11 Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13 Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 9 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 9 9
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Irah J. I. Taraporelawa, Zerdüşt Dini Xanna Omerxali, Avesta, Zerdüştilerin Kutsal Metinleri
Yardımcı Kaynaklar Eric Dryden, Ashavid: Guidance for Nordkind Minds Seeking Knowledge of Asha The Cosmic Law of All Father, Ahura Mazda

Ders İle İlgili Dosyalar