Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİK-I İkinci Düzey FİZ 117 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FEVZİYE YAŞUK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Fizik Bölümü Öğretim Üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrenciye mekanikle ilgili temel kavram ve prensipleri kavratmak, öğrencilerin mühendislik müfredatında alacakları dersler için gerekli altyapıyı oluşturacak olan fiziksel kavram prensipleri öğretmek
Dersin Tanımı Fizik öğrenmenin önemi, fiziğin en temel bilimlerden biri olmasından kaynaklanır. Tüm disiplinlerde çalışan bilim insanları, Örnegin moleküllerin yapısın inceleyen kimyagerlerden tutunda, insan faaliyetlerinin atmosfer ve okyanusları nasıl etkilediğini inceleyen iklim bilimciler fizik kavramlarını kullanır. Tüm mühendislik ve teknolojinin temelide fiziktir.

Dersin İçeriği
1 Ölçme,Birimler, Fiziksel Nicelikler
2 Vektörler,Doğrusal (bir boyutlu) Hareket
3 İki ve Üç boyutlu Hareket
4 Newton'un Hareket Kanunları ve Uygulamaları
5 İş ve Kinetik Enerji
6 Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu
7 Momentum, İtme ve Çarpışma
8 Arasınav
9 Katı Cisimlerin Dönme Hareketi
10 Dönme Hareketinin Dinamiği
11 Denge ve esneklik
12 Periyodik Hareket
13 Dalgalar
14 Son Değerlendirmeler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin fiziksel sezgilerini geliştirmeye yardım etmesi.
2 Öğrencilerin problem çözme yeteneklerini geliştirme.
3 Analitik düşünme becerisi kazandırma.
4 Mühendisliğin, fiziğin ve diğer temel bilimlerin bir pratiği olmasının anlaşılması önemsenmesi.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1) Fen ve Mühendislik için Fizik I, R. A. Serway, R. J. Beichner; Ç.E:K. Çolakoğlu, Palme Yayıncılık, Ankara (2002). 2) Fiziğin Temelleri I, R. Resnick ve D. Halliday; Ç: C.Yalçın, Arkadaş yayınları, (1996). 3) Temel Fizik I, P.M.Fishbane, S. Gasiorowicz, S. T. Thornton, Arkadaş yayıncılık,(2003). 4) Üniversite Fiziği Cilt 1, H. D. Young, R. A. Freedman, A. L. Ford; Ç.E: H. Ünlü, Pearson Ed. Yay.Ltd. Şti
Yardımcı Kaynaklar Tüm Temel Fizik Kitapları

Ders İle İlgili Dosyalar