Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ DENKLEMLERİNİN TEMEL HESAPLAMALARI - II İkinci Düzey MAT 560 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Lisans mezunları
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ DELİCEOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı akışkanlar mekaniğindeki denklemlerini, teorik ve nümerik bir yaklaşımla çözmektir.
Dersin Tanımı Düşük Reynolds sayılarda akışlar, Köşelerde akışlar, küresel yüzeyinde akışlar, Yüksek Reynolds sayılarda akışlar, turbulans akışlar, Reynolds sayısının artırılmasıyla akışlarda meydana genel değişimler, girdap hareketi, üç boyutlu akışlarda girdap hareketleri

Dersin İçeriği
1 Düşük Reynolds sayılarda akışlar
2 Köşelerde akışlar
3 Küresel yüzeyinde akışlar
4 Yüksek Reynolds sayılarda akışlar
5 Turbulans akışlar
6 Reynolds sayısının artırılmasıyla akışlarda meydana genel değişimler
7 Üç boyutlu akışlarda girdap hareketleri
8 Ara sınav
9 Von Karman integral yöntem
10 Makaslama akışların kararlığı
11 Eksenel simetrik akışlar
12 İndex Teorisi
13 İndex teorisinin akışlara uygulanması
14 Girdap hareketi
15 MHD problemleri
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Düşük Reynolds sayılı akışları anlamak
2 Düşük Reynolds sayılı akışların topolojik yapısını anlamak
3 Yüksek Reynolds sayılı akışları anlamak
4 Yüksek Reynolds sayılı akışların topolojik yapısını anlamak
5 Sınıra yakın yerlerde akısın yaspını anlamak
6 İndex teorisi hakkında bilgi sahibi olmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 2 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 10
Yarıyıl içi toplam   70
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fluid Dynamics, Theory, Computation, and Numerical Simulation, C.Pozrikidis, Kluwer Academic Pulishers, 2001.
Yardımcı Kaynaklar A Mathematical Introduction to Fluid Mechanics, A. J. Chorin and J. E. Marsden, Springer-Verlag, 1992.

Ders İle İlgili Dosyalar