Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EVCİL HAYVANLARDA SIVI-ELEKTROLİT VE ASİT-BAZ DENGESİ BOZUKLUKLARININ DÜZEL Üçüncü Düzey VİH 512 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Hayvanlarda sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarının düzeltilmesi 3 teorik olmak üzere haftada 3 derste öğretilecektir.
Dersin Amacı Hayvanlarda sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarının düzeltilmesi hakkında teorik ve uygulamalı bilgilerin aktarılmasıdır.
Dersin Tanımı Bu ders hastalıklar sonucu hayvanlarda şekillenecek sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarının tedavisi öğreten derstir.

Dersin İçeriği
1 Uygulamalı sıvı elektrolit fizyolojisi 1
2 Uygulamalı sıvı elektrolit fizyolojisi 2
3 Uygulamalı sıvı elektrolit fizyolojisi 3
4 Elektrolit düzensizlikleri 1
5 Elektrolit düzensizlikleri 2
6 Asit-baz düzensizlikleri 1
7 Asit-baz düzensizlikleri 2
8 Asit-baz düzensizlikleri 3
9 sınav
10 Sıvı tedavisi 1
11 Sıvı tedavisi 2
12 Elektrolit tedavileri 1
13 Elektrolit tedavileri 2
14 Özel tedaviler 1
15 Özel tedaviler 2
16 sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda şekillenecek sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarını öğrenir.
2 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda şekillenecek sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarının klinik teşhisini öğrenir.
3 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda şekillenecek sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarının laboratuvar teşhisini öğrenir.
4 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda şekillenecek sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarının ayırıcı tanısını öğrenir.
5 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda şekillenecek sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarının tedavisini öğrenir.
6 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda şekillenecek sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarından korunmayı öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 16 2 32
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veteriner Acil Klinik, Eser Ofset, Erzurum, Özaydın İ (Ed). 2004.
Yardımcı Kaynaklar Fluid, electrolyte and acid-base disorders in small animal practice. WB Saunders, DiBartola 2006.

Ders İle İlgili Dosyalar