|
Ön Koşul Dersleri
|
-
|
|
Eğitimin Dili
|
Türkçe
|
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ORBAY ÇAĞLAYAN ŞİMŞEK
|
|
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Dr. Orbay Çağlayan Şimşek
|
|
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
|
-
|
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Teorik
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin temel amacı, mimarlık ve tasarım öğrencilerinin mesleki pratiklerinde ve akademik kariyerlerinde ihtiyaç duyacakları proje odaklı düşünme, disiplinlerarası araştırma ve etkileşimli tasarım süreçlerini bütünsel bir bakış açısıyla öğrenmelerini sağlamaktır.
Öğrencilerin;
Mimari ve tasarım projelerini birer araştırma projesi olarak ele alma ve bu projeleri güncel yönetim araçları (zamanlama, kaynak, ekip rolleri, Gantt şeması) ile planlama yetkinliği kazanmaları,
Etkileşimli tasarım, deneyim tasarımı ve oyunlaştırma gibi yenilikçi yaklaşımları mimari üretime entegre etme becerilerini geliştirmeleri,
Proje fikri geliştirme, fonlama mekanizmaları (TÜBİTAK 2209-A/B), fikri haklar ve girişimcilik (İş Modeli Kanvası) konularında bilinçlenerek projelerini sürdürülebilir bir girişime dönüştürme potansiyelini keşfetmeleri,
Özellikle oyun motorları üzerinden kodlama bilgisine ihtiyaç duymadan etkileşimli tasarım prototipleri oluşturarak projelerini etkili sunum teknikleri ile aktarmaları hedeflenmektedir.
|
|
Dersin Tanımı
|
Bu ders, mimarlık ve tasarım alanında proje geliştirme, yönetim ve sunum süreçlerini odağına alan, teorik bilgiyi uygulamalı eğitimle birleştiren proje odaklı bir derstir.
Ders içeriği, öğrencilere bir mimari/tasarım fikrinin somut bir projeye dönüşme yolculuğunu adım adım sunar. İlk aşamada proje yönetiminin temel bileşenleri (zaman, kaynak, ekip) ve akademik/profesyonel proje örnekleri incelenir. Ardından, projelerin sürdürülebilirliğini sağlamak adına fonlama mekanizmaları (TÜBİTAK), fikri haklar (telif, tescil) ve girişimcilik (İş Modeli Kanvası) konuları ele alınır.
Dersin ilerleyen aşamaları, mimari anlatım ve deneyim oluşturma potansiyelini derinleştiren etkileşimli tasarım, deneyim tasarımı ve oyunlaştırma kavramlarına odaklanır. Bu kapsamda, öğrenciler oyun motorlarını kullanarak kodlama yapmadan mekansal anlatım ve etkileşimli tasarım prototipleri oluşturmayı öğrenirler. Dönem boyunca yapılan ara sunumlar ve uygulamalı eğitimler ile öğrencilerin fikirlerini somut projelere dönüştürme ve etkili sunum teknikleri ile aktarma yetenekleri pekiştirilir. Ders, oyun odaklı girişimcilik potansiyelinin incelenmesi ile son bulur.
|