Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ŞARKİYATÇI ÇALIŞMALAR Üçüncü Düzey ELIT649 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili İNGİLİZCE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı HASAN BAKTIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli ANLATIM, TARTIŞMA VE SUNUMLAR
Dersin Amacı AVRUPA VE İNGİLİZ ŞARKİYATÇILIĞINI TANITMAK
Dersin Tanımı İNGİLİZ EDEBİYATINDA, KÜLTÜRÜNDE VE DÜŞÜNCESİNDE ŞARKİYATÇILIĞIN İZLERİNİ SÜREREK, ŞARKİYATÇILIK DÜŞÜNCESİNİ BESLEYEN METİNLERİ OKUMAK VE ANLAMAK.

Dersin İçeriği
1 Introduction of the course
2 Said ve Şarkiyatçılık
3 Achebe: Colonialist criticism 7-
4 3- Oriental scholarship and European Colonialism
5 In the dawn of the colonial period: Stephen Greenblatt's Learning to Curse; Linguistic Colonialismn
6 Perception of the Other:Colonial criticism in Question
7 Charles Larson: Heroic Ethnocentrism
8 Benita Parry. Problem in Current Theories of Colonial Discourse
9 9- Gayatri Spivak:Can Subaltern Speak?
10 10- Franz Fanon: The Fact of Blackness
11 11- Franz Fanon: National Culture
12 12- Home K. Bhaba: Cultural Diversity and Cultural Difference
13 13- Aijaz Ahmet: Jameson's Rhetoric Of Otherness and National Culture
14 14- Gayatri Spivak; Three Women's Texts ...
15 15- Peter Hulme: Colombus and cannibals
16 16- Clifford Geertz: The Interpretation of Culture
17 17- Clifford Geertz: Local Culture
18 18- Russell Mcdougall: Body as Cultural Signifiers
19 19- Questions and problems of colonial, post-colonial theories
20 20- theory in practice

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersin amacı Şarkiyatçılık konusunda eleştirel düşünecek kadar bir bilgi birikimi sağlamaktır. bu dersi alan öğrencilerden bu birkime ulaşmaları be bunu metin incelemelerinde kullanmaları beklenir.
2 Edward Said ve başlattığı gelenek konusunda bilgi sahibi olmak
3 iNGİLİZ Edebiyatında ve kültüründe Doğu ile ilgili algıları anlamak.
4 İngiliz Şarkiyatçılığı ve sömürgeciliği konusunda tarihsel bir bakış açısı geliştirmek
5 Sömürgeciliğin ortaya çıkardığı problemler konusunda bilgi sahibi olmak
6 Modern Sömürgecilik ve Şarkiyatçılık ilişkisini sorgulamak
7 Şarkiyatçı ve Sömürgeci gelenekten beslenen ve bu geleneğin karşısında olan aydınlar konusunda bilgi sahibi olmak
8 sömürgecilikle ilgili eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmek
9 sömürgecilik ve şarkiyatçılık ilişkilerini algılayabilmek
10 elde edilen bilgileri metinlerdeki şarkiyatçı bakış açısını ortaya çıkarmak için kullanabilmek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Post-colonial Reader Orientalism Reader Her dönemde ele alınan yazarların okuma listesindeki eserleri
Yardımcı Kaynaklar sömürgecilik ve Şarkiyatçılık konularında yazılan antolojiler, kitaplar ve makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar