Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AKCİĞER FİZYOLOJİSİ İkinci Düzey FZY 533 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön Koşul yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KEMAL ERDEM BAŞARAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr.Bekir Çoksevim
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Dr.Salime Akçakaya Tek
Dersin Veriliş Şekli Sunumlar, İnteraktif, Animasyonlar ve Eğitim CD''''leri
Dersin Amacı Solunum sisteminin önemli bir kısmını oluşturan Akciğerlerin fonksiyonel özellikleri yanında, fizyolojik mekanizma ve metabolizmasını anlatmaktır.
Dersin Tanımı Akciğerlerin fizyoanatomik özellikleri ve bunların görevleri olan, ventilasyon, perfüzyon, diffüzyon ve solunumun statik ve dinamik şartlarda regülasyonu ile solunum kontrol mekanizmalarını tanımlamaktır.

Dersin İçeriği
1 Solunum sistemine giriş
2 Solunum fizyoanatomisi
3 Solunum mekanizması
4 Dinamik koşullarda solunum
5 Akciğerlerde gaz alışverişi ı
6 Kan gazlarının taşınmas
7 Akciğerlerde ventilasyon /perfüzyon
8 Solunumun düzenlenmesi
9 Solunumun düzenlenmesi
10 Ara sınav
11 Solunum fonksiyon testleri
12 Hipoksi
13 Solunum Sistemi hastalıkları
14 Dönem Ödevi ve Final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Solunum sistemi fizyolojisinin tanımlanması ve muhtevasının öğrenilmesi
2 Ventilasyon mekanizmasında soluk alma ve verme''''nin mekanizmasının açıklanabilmesi
3 Respirasyonu sağlayan basınç ve hacim değişikliklerinin izah edilebilmesi
4 Ventilasyonda perfüzyon ve diffüzyonun öneminin kavranması
5 Kan gazlarının taşınma biçimlerinin izah edilebilmesi
6 Solunum kontrol mekanizmasının öğrenilmesi
7 Statik ve dinamik koşullarda respirasyonun düzenlenmesinin açıklanabilmesi
8 Solunum fonksiyon testlerinin yapılabilmesi
9 Solunum sistemi hastalıklarını tanımlayabilme..
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2 Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4 Bilimsel bakışa sahip olmak
5 İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7 Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8 Bilimsel yenilikleri takip etmek
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12 Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 20 20
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 14 20
Kısa sınav 0 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tıbbi Fizyoloji-Ganong, Vander...
Yardımcı Kaynaklar Solunum Fizyolojisi-Seyhan Çelikoğlu İleri İnsan Fizyolojisi-R.Greger

Ders İle İlgili Dosyalar