Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AŞILAR Üçüncü Düzey VMB 549 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEÇİL ABAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Emre KARAKAYA
Dersin Veriliş Şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir
Dersin Amacı Aşıların hazırlanması, kullanım şekilleri ve aşılamada dikkat edilecek noktalar hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı Aşılar

Dersin İçeriği
1 Aşılar ve aktif immunizasyon
2 Konvansiyonel aşılar
3 Biyoteknolojik aşılar
4 Hazırlama özellikleri
5 Aşıların hazırlanması
6 Aşıların saklanma metodları
7 İnaktif aşılar
8 Canlı ve inaktif aşıların farkları
9 Aşı tipleri 1
10 Aşı tipleri 2
11 Adjuvantlar
12 Aşı uygulamaları
13 Aşıların yan etkileri
14 Pasif koruma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Aşı çeşitlerini öğrenir
2 Değişik yöntemlerle hazırlanmış aşıların kıyaslamasını ve amaca uygunluk değerlendirmesini yapabilir
3 Aşılama sonrası elde edilen koruma etkinliğini nasıl değerlendirebileceğini kavrar
4 Aşılamanın ne zaman gerekli ve geçerli bir korunma yolu olduğunu öğrenir
5 Aşı uygulaması, uygulama zamanı ve uygulama yolları hakkında bilgi sahibi olur
6 Aşılama hataları ve aşıların istenmeyen etkilerini öğrenir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 6 18
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 6 36
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 6 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İmmunoloji: Diker, K.S. 1998: Medisan Yayınevi, Ankara. İmmunoloji: Arda, M., Minbay, A., Aydın, N., Akay, Ö., İzgür, M., Diker, K.S. 1998. Medisan Yayınevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Immunology (Lippincott’s Illustrated Reviews) Harvey A.R., Champe P.C., 2008 Lippincott Williams&Wilkins Publishing Roıtt’s Temel İmmunoloji: Çeviri Editörü: Ilıman M.N., Yıldız M.2008 11. Baskı Atlas Kitapçılık Ankara. World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning.

Ders İle İlgili Dosyalar