Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci Düzey FDB 522 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULVAHAP TAŞTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. M. Derviş Dereli
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze eğitim/Sunum, Seminer Hazırlama
Dersin Amacı Yüksek lisans öğrencilerine bilimsel ve akademik kurallar çerçevesinde sözlü sunum becerileri kazandırarak, tez çalışmasının amaçlarını, kapsamını ve izlenecek yol haritasını belirlemektir
Dersin Tanımı Yüksek lisans öğrencilerinin alanıyla ilgili tez konularına temel teşkil etmesi, bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerini artırması, güncel literatürü izleyebilmesi ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması amacı ile yaptığı çalışmaları rapor haline getirip,sunduğu bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Uzmanlık Alan Dersi çerçevesinde öğrencilere aktarılan bilgilerin dersin öğretim elemanıyla tartışılması.
2 Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tanıtılması
3 Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tartışılması
4 Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması
5 Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması.
6 Bilimsel toplantılar sonucunda yazılan raporların incelenmesi. Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması
7 Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması
8 İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
9 Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi
10 Hazırlanan seminer çalışmasının sunulması
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler ilgili bilim dalına ilişkin genel akademik terminolojiyi tanır
2 Sözlü ev yazılı sunum becerilerini geliştirir.
3 Akademik kurallar çerçevesinde taradığı literatürü bir araya getirerek bilimsel bir rapor hazırlar
4 Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler.
5 Konuyla ilgili literatürü yazar.
6 Hazırladığı raporu sunar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 9 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Frank Lewins, Sosyal Bilim Metodolojisi, Çev. A. Vahap Taştan, Lotus yay., Ankara, 2011; Halil Seyidoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 5. baskı, Güzem yay., İstanbul, 1993
Yardımcı Kaynaklar Komisyon, Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, TÜBA yay., Ankara, 2002; Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Çev. Gülay Aşkar Altay, 4. baskı, Tübitak yay., Ankara, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar