Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SELEKSİYON VE BİRLEŞTİRME METODLARI Birinci Düzey VZT 612 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. BİLAL AKYÜZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Davut BAYRAM
Dersin Veriliş Şekli Seleksiyon ve Birleştirme Metotları dersinde teorik bilgiye dayalı bir öğrenme metodu izlenecektir
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere Seleksiyon ve Birleştirme Metotları hakkında bilgi verilir.
Dersin Tanımı Çiftlik Hayvanlarında Seleksiyon ve Birleştirme Metotları ve Kullanımları

Dersin İçeriği
1 Seleksiyonun Önemi
2 Fenotipik Varyansın Unsurları
3 Kalıtım Derecesi
4 Bir Karakter İçin Seleksiyon Metotları
5 Birden Fazla Karakter İçin Seleksiyon Metotları
6 Yetiştirme Metotları
7 Saf Yetiştirme
8 Akrabalık
9 Melezleme
10 Melez azmanlığı
11 Dişi damızlıklarda seleksiyon yöntemleri
12 Erkek damızlıklarda seleksiyon yöntemleri
13 Genetik ilerleme
14 Genetik ilerlemeyi etkileyen faktörler
15 Melezleme şekilleri
16 Hibridizasyon
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Seleksiyon nedir ve amacı
2 Seleksiyon yöntemleri
3 Melezleme ve Hibridizasyon nedir
4 Melezleme yöntemleri
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2 Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3 Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4 Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5 Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6 Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7 Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8 Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9 Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10 Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11 Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12 Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13 Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14 Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15 Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 4 8 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar