|
1 |
Dersin tanımı, amaçları, ders programının tartışılması
|
|
2 |
Öğrencilerin 1. sınıfta aldıkları Temel Müzik Kuramı bilgilerini tekrarlamak. Armoni ve akorlar hakkında bilgi. Küçük ve Büyük üçselsiler. Armonide dört sesli üslup.
|
|
3 |
2. haftanın tekrarı.
|
|
4 |
Temel üçseslilerin fonksiyonal sistemi. Temel üçseslilerin birleşmesi.
a. Seslerin hareket kuralları.
b. Akorların birleşme üsulları (armonik, melodik)
|
|
5 |
Temel üçseslilerle sopranonun armonizasyonu. (yazılı ve uygulamalı çalışmalar)
|
|
6 |
Akorların yer değişmesi ve önemi. Yazılı ve uygulama çalışmaları
|
|
7 |
Basta seslenen ezginin armonizasyonu. Yazılı ve uygulama çalışmaları
|
|
8 |
Soprano ve tenor seslerinde tersiyanın atlaması kuralı. Pratik yazılı ve uygulama çalışmaları.
|
|
9 |
Vize Sınavı.
Teori: Melodinin yazılı olarak armonizasyonu.
|
|
10 |
Kadanslar hakkında bilgi. Kadanskuartsekstakorun (K6/4) özellikleri. Pratik yazılı ve uygulama çalışmaları.
|
|
11 |
Temel üçseslılerin altılı akoru (sekstakoru) T6, S6, D6.Altılı akorlarda ses çiftleşmesi, ses yürüşü kuralları . (Pratik calışmalar).
|
|
12 |
Altılı akorların kvarta-kvinta ilişkili akorlarla birleşim özellikleri.
T-D6 T6-D D6-T
T-S6 T6-S S6-T
Altılı akorların sekunda ilişkili akorla birleşim özellikleri. S6-D, S-D6, T6-S, T6-D, D6-T
|
|
13 |
Genel tekrar.
|
|
14 |
Final Sınavı.
Teori: Melodinin yazılı olarak armonizasyonu.
Uygulama: Piyanoda akorların birleşim prensiplerinin uygulanması
|
|
15 |
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|