Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AKARSULARDA KATI MADDE TAŞINIMI İkinci Düzey İNŞ 557 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET ALPER ÖNER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı sediment taşınımı ile ilgili temel problemlerle birlikte; akarsu morfolojisi, tanecik hareketinin başlaması, akarsu taban formları, yerel oyulma, oyulmaya karşı önlemlerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Su ve katı maddenin özellikleri, Katı madde hareketi, Taban şekilleri ve oluşumu, Akarsu enkesit Özellikleri, Tabanı hareketli ve hareketsiz akarsularda debi formülleri ve katı madde, Katı madde taşınım formülleri, Katı madde ölçüm teknikleri, stabil akarsular ve kaplamasız kanallar, Oyulma.

Dersin İçeriği
1 Temel Kavramlara Giriş ve Sediment Taşınımı.
2 Katı madde hareketi
3 Taban şekilleri ve oluşumu
4 Akarsu enkesiti özellikleri
5 Tabanı hareketli akarsularda debi formülleri ve katı madde
6 Tabanı hareketsiz akarsularda debi formülleri ve katı madde
7 Sürüntü Maddesi Taşınım Formülleri
8 Askı Maddesi Taşınımı
9 Toplam Katı Madde Miktarını veren Formüller.
10 Katı Madde Ölçüm Teknikleri
11 Stabil Akarsular ve Kaplamasız Kanallar
12 Genel Oyulma
13 Yerel Oyulma ve Oyulmaya Karşı Koruma
14 Yerel Oyulma ve Oyulmaya Karşı Koruma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 akarsu morfolojisi ve sediment taşınımı ile ilgili temel kavramları öğrencek.
2 Akarsulardaki oyulmanın sebepleri ve alınması gereken önlemleri öğrenecek.
3 Akarsulardaki oyulmalara karşı alınacak önlemler kapsamında inşaası gereken su yapıları projelendirilebilecektir.
4 Katı Madde Ölçüm Tekniklerini öğrenecek
5 ---
6 ---
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Akarsularda akım ve sediment taşınımı, Beyazıt M., Avcı İ. Birsen yayınevi, İstanbul, 2010. Akarsularda katı madde, Özbek T., Özcan Ç. İmo Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notu

Ders İle İlgili Dosyalar