Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK HALK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE KULAK EĞİTİMİ II Üçüncü Düzey GTM 212 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı OKUTMAN MEHMET ATEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Türk Halk Müziği Solfeji ve Kuramı ile ilgili temel bilgileri oluşturmak.
Dersin Tanımı Geleneksel Türk Halk Müziği Nazariyatı hakkında bilgiler, Diziler, usuller ve bunların uygulama biçimlerini kapsar.

Dersin İçeriği
1 Birleşik Usuller
2 Birleşik Usuller, Solfej Çalışması.
3 Cumhuriyet Döneminde Türk Halk Müziği.
4 Cumhuriyet Döneminde Türk Halk Müziği.
5 Solfej Çalışması
6 Türk Halk Müziğinde Ses Sistemi ve Perdeler.
7 Türk Halk Müziğinde Ayak, Makam ve Dizi Kavramı.
8 VİZE HAFTASI
9 VİZE HAFTASI
10 Solfej Çalışması
11 Karma Usuller
12 Türk Halk Müziğinde Düzenler
13 Anonim Halk Müziği
14 Din ve Tekke Müziği
15 Solfej Çalışması
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 5,7,9 zamanlı usullerle Solfej okur ve deşifre yapar
2 Türk Halk Müziğinde karma usulleri öğrenir
3 Türk Halk Müziğinde Dizi,ayak kavramını öğrenir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ağız, diş, çene ve bunlarla ilişkili çevre dokuların anatomisi, hastalıkları, deformitelerini öğrenir ve tedavi yöntemlerini uygular.
2 Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3 Ağız, diş, çene ve bunlarla ilişkili çevre dokuların hastalıkları ve deformitelerinin teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4 Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır.
5 Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6 Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7 Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8 Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9 Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10 Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11 Genel etik kurallarına uygun davranır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TRT THM Repertuarı Emnalar, A , (1998) Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı, Ege Üniversitesi Basımevi,ISBN: 975-96687-0-X Izmir Akdoğu, O , (2003) Türk Müziği’nde Türler ve Biçimler, ISBN: 975-95066-0-2, Izmir Altınay, R , (2004) Cumhuriyet Döneminde Türk Halk Müziği, Meta Basım Matbaacılık Hizmetleri, Izmir Özbek, M , (1981) Folklor ve Türkülerimiz, Ötüken Neşriyat A.Ş, ISBN: 975-437126-1, İstanbul
Yardımcı Kaynaklar Büyükyıldız, Z, (2009) Türk Halk Müziği – Ulusal Türk Müziği, Papatya Yayıncılık Eiğitim, ISBN: 978-605-4220-04-5, İstanbul

Ders İle İlgili Dosyalar