Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GIDALARDA KİMYASAL KONTAMİNANTLAR Birinci Düzey KVBH 518 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu derste öğrenciyi gıdalarda sıklıkla rastlanan kontaminantlar, olası kontaminant kaynakları, kontaminant oluşum mekanizmaları, teşhis metotları hakkında bilgilendirmek amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders, gıda güvenliği ve gıda kontaminantları, olası kontaminant kaynakları gibi konuları ele alır.

Dersin İçeriği
1 Olası kontaminant kaynakları ve gıda güvenliği 4. 5. Çevresel Kontaminantlar (Radyoaktif elementler, Zirai Kontaminantlar, İz elementler, Pestisitler) 6. 7. 8. 9. Gıda katkılarında bulunan kontaminantlar 10. 11. 12. 13. Ambalaj kaynaklı kontaminatlar 14.
2 Olası kontaminant kaynakları ve gıda güvenliği
3 Olası kontaminant kaynakları ve gıda güvenliği
4 Çevresel Kontaminantlar (Radyoaktif elementler, Zirai Kontaminantlar, İz elementler, Pestisitler)
5 Çevresel Kontaminantlar (Radyoaktif elementler, Zirai Kontaminantlar, İz elementler, Pestisitler)
6 Hormonlar
7 Antibiyotikler
8 Gıda katkılarında bulunan kontaminantlar
9 Gıda katkılarında bulunan kontaminantlar
10 Nitrozaminler (Nitrozaminlerin oluşum mekanizmaları, nitrozaminlerin kimyasal yapısı, nitrozamin oluşumunu önleme metotları, nitrozaminleri teşhis metotları)
11 Mikotoksinler (Aflatoksinler, Okratoksinler, Patulin, vs.)
12 Mikotoksinler (Aflatoksinler, Okratoksinler, Patulin, vs.)
13 Ambalaj kaynaklı kontaminatlar
14 Ambalaj kaynaklı kontaminatlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Gıdalarda risk oluşturan kontaminantlar ile ilgili genel çerçeve
2 Gıdalarda oluşabilecek kontaminasyon risklerinin minimize edilmesi
3 Gıdaların Güvenliliği ile ilgili Yasa ve Düzenlemeler
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2 Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3 Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4 Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5 Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7 Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9 Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12 Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13 Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14 Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15 Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnternet Erişimi
Yardımcı Kaynaklar Hayes AW. (2001)Principles and Methods of Toxicology, 4th Ed.

Ders İle İlgili Dosyalar