Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BEYLİKLER TARİHİ II Birinci Düzey TAR 210 Seçmeli 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı XIII ve XV. Yüzyıllarda Anadolu da kurulan beyliklerin siyasi-askeri tarihlerini, kültür ve medeniyetlerini, Türk tarihindeki yeri ve önemlerini öğretmek ve kavratmak bu dersin başlıca amacıdır.
Dersin Tanımı Tar 210 Beylikler Tarihi

Dersin İçeriği
1 Karakoyunlu Devleti
2 Akkoyunlu Devleti
3 Ladik Beyliği
4 Eretna Devleti
5 Kadı Burhaneddin Devleti
6 Ankara Ahi Devleti
7 Sahipata Oğulları
8 Ara sınav
9 Taceddin Oğulları
10 Anadolu Beylikleri Devri Türk kültürü
11 Anadolu Beylikleri Devri Türk Medeniyeti
12 Anadolu Beyliklerinde Toprak ve Halk
13 Anadolu Beylikleri Döneminde Ekonomik Hayat
14 Anadolu Beyliklerinin Menfi ve Müspet Yönleri
15 YIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye Selçuklu sonrası Anadolu'nun siyasi durumunun kavranması
2 Selçuklu sonrası Anadolu'nun kültürel durumununun kavranması
3 Beyliklerin siyasi tarihini hakkında bilgi sahibi olunması
4 Beyliklerin Anadolu tarihi açısından öneminin farkında olunması
5 Beylikleri dönemi sosya yaşamını analiz edebilmesi
6 Beylikleri dönemi ekonomik yaşamını analiz edebilmesi
7 Beylikleri dönemi dini yaşamını analiz edebilmesi
8 Beylikler dönemi Anadolu'sunun gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak
9 Anadolu Beyliklerinin Türk Kültür ve medeniyeti üzerindeki etkilerini öğrenmek
10 Beylikler Dönemi mimari eserleri hakkında bilgi sahibi olmak

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 15 1 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 1 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı S. Koca, Anadolu Türk Beylikleri tarihi, Berikan Yayınları, Ankara 2012. Nuri Yavuz, Anadolu Beylikleri Dönemi, Gündüz Yayıncılık Ankara 2003 E. Merçil, Müslüman Türk Devletleri Tarihi, TTK yay., Ankara 1997. Y. Yücel-A. Sevim, Türkiye Tarihi, c. II, TTK yay., Ankara 1985 H. Akın, Aydınoğulları Hakkında Bir araştırma, İstanbul 1974. İ. H. Uzunçarşılı, Anadolu Beylikleri, Akkoyunlu-Karakoyunlı Devletleri, Ankara 1969. Y. Yücel, XIII-XV: Yüzyıllar Kuzey-Batı Andolu Tarihi Çobanoğulları, Candaroğulları Beylikleri, Ankara 1980. Doğuştan Günümüze Büyük İslam tarihi Ansiklopedisi İslam Ansiklopedisi. M. Çetin Varlık, Germiyanoğulları Tarihi, Ankara 1980 P. Wittek, Menteşe Oğulları Beyliği, çev. O. Gökyay, TTK Ankara 1982. Ç. Uluçay, Saruhanoğulları ve Eserlerine dair vesikalar, Ankara 1985. Z. Günal, Karası Beyliği, Ankara 1995
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar