Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜMLEŞİK FOTONİK DALGA KILAVUZLARI VE UYGULAMALARI Üçüncü Düzey EEM 562 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERDEM ASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Fotonik entegre devrelerde kullanılan tümleşik fotonik dalga kılavuzlarının tanıtılması ve mühendislik uygulamalarının anlatılması.
Dersin Tanımı Fotonik entegre devrelerde kullanılan tümleşik fotonik dalga kılavuzlarının tanıtılması ve mühendislik uygulamalarının anlatılması.

Dersin İçeriği
1 Elektromanyetik dalgalar (hatırlatma)
2 Tümleşik fotonik
3 Fotonik entegre devreler
4 Tümleşik fotonik dalga kılavuzları
5 Yayılan modlar
6 Tasarım esasları
7 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
8 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
9 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
10 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
11 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
12 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
13 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
14 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tümleşik fotonik dalga kılavuzlarını ve özelliklerini tanımlayabilecektir.
2 Belirli bir dalga boyu yayılımı için tümleik fotonik dalga kılavuzu tasarlayabilecektir.
3 Mach Zender interferometresini tanımlayabilecektir.
4 Mach Zender interferometresi tasarlayabilecektir.
5 Fotonik entegre devrelerin özelliklerini ve tasarım ilkelerini tanımlayabilecektir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 5 35
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Integrated Photonics, Clifford R. Pollock , Michal Lipson
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar