Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜMLEŞİK FOTONİK DALGA KILAVUZLARI VE UYGULAMALARI İkinci Düzey EEM 562 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERDEM ASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Fotonik entegre devrelerde kullanılan tümleşik fotonik dalga kılavuzlarının tanıtılması ve mühendislik uygulamalarının anlatılması.
Dersin Tanımı Fotonik entegre devrelerde kullanılan tümleşik fotonik dalga kılavuzlarının tanıtılması ve mühendislik uygulamalarının anlatılması.

Dersin İçeriği
1 Elektromanyetik dalgalar (hatırlatma)
2 Tümleşik fotonik
3 Fotonik entegre devreler
4 Tümleşik fotonik dalga kılavuzları
5 Yayılan modlar
6 Tasarım esasları
7 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
8 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
9 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
10 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
11 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
12 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
13 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
14 Tümleşik fotonik dalga kılavuzu uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tümleşik fotonik dalga kılavuzlarını ve özelliklerini tanımlayabilecektir.
2 Belirli bir dalga boyu yayılımı için tümleik fotonik dalga kılavuzu tasarlayabilecektir.
3 Mach Zender interferometresini tanımlayabilecektir.
4 Mach Zender interferometresi tasarlayabilecektir.
5 Fotonik entegre devrelerin özelliklerini ve tasarım ilkelerini tanımlayabilecektir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 5 35
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Integrated Photonics, Clifford R. Pollock , Michal Lipson
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar