Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MİKROBİYOLOJİ VE EPİDEMİYOLOJİDE İSTATİSTİK Üçüncü Düzey VMB 612 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRE KARAKAYA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Emre KARAKAYA
Dersin Veriliş Şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir.
Dersin Amacı Epidemiyolojik kavramları, hastalıkların populasyon düzeyinde dağılımı, nedenleri (belirleyicileri, kontrol stratejilerini belirlemeye yarayan araştırma tekniklerini öğretir.
Dersin Tanımı Mikrobiyoloji ve Epidemiyolojide İstatistik

Dersin İçeriği
1 Örnekleme yöntemleri
2 Deneyin uygulanması
3 Veri toplama
4 Verilerin sınıflandırılması
5 Verilerin değerlendirilmesi
6 Varyasyon ve varyasyon ölçüleri
7 Ortalamalar arası farkın önemi
8 Yüzde hesaplamaları
9 Mikrobiyoloji alanında kullanılan bazı önemli istatistiksel yöntemler
10 İnfektivite ve virulensin belirlenmesi
11 Doku kültürü infektif dozunun saptanması
12 Virus titrasyonu ve serum nötralizasyon titresinin belirlenmesi
13 Mikrobiyolojide istatistik
14 Epidemiyolojide istatistik
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Örneklerin kurallara uygun şekilde toplanmasını öğrenmek
2 Verilerin sınıflandırılmasını ve değerlendirilmesini yapmak
3 Alanımızla ilgili istatistiksel yöntemleri kavramak
4 İnfektivite ve virulensi saptamak
5 Epidemiyolojik istatistiği öğrenmek ve uygulamak
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 2 6
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ARDA M, Temel mikrobiyoloji 2000 medisan yayınevi
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar