Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II Üçüncü Düzey HEM 513 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Songül GÖRİŞ, Yrd.Doç.Dr.Pınar TEKİNSOY KARTIN, Yrd.Doç.Dr.Özlem Ceyhan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif yöntem
Dersin Amacı İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak,bakış açısı oluşturmak ve edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamak
Dersin Tanımı Erişkin bireyin bakım gereksinimlerinin çözümlenmesinde temel oluşturacak iç hastalıkları hemşireliği kavram ve konuları incelenir.

Dersin İçeriği
1 Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
2 Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları
3 İç Hastalıklarında Acil Durumlar
4 Diyabet Hemşireliği
5 EKG Yorumu ve Kardiyoloji Hemşireliği
6 Romatoloji Hemşireliği
7 Diyaliz Hemşireliği
8 Geriatri Hemşireliği
9 Onkoloji Hemşireliği
10 Kök Hücre Nakli Uygulamaları ve Hemşirelik Bakımı
11 Yoğun Bakım Hemşireliği
12 Terminal Dönem/Palyatif Bakım
13 Rehabilitasyon Hemşireliği
14 Bütünleşik Sağlık (İntegratif) Uygulamaları ve Hemşirelik
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak
2 İç Hastalıklarında Acil Durumları Açıklayabilme
3 Diyabet Hemşireliğini Kavrayabilme
4 Geriatri Hemşireliğini Kavrayabilme
5 Rehabilitasyon Hemşireliğini Kavrayabilme
6 Bütünleşik Sağlık (İntegratif) Uygulamalarını ve Hemşirelik Bakımını Kavrayabilme
7 Romatoloji Hemşireliğini Kavrayabilme
8 Diyaliz Hemşireliğini Kavrayabilme
9 Yoğun Bakım Hemşireliğini Kavrayabilme
10 Onkoloji Hemşireliğini Kavrayabilme

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 3 8 24
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     201
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ovayolu N, Ovayolu Ö. Patofizyoloji (2. Baskı). Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2016. Stoller J K, Michota F A, Mandell B F. Cleveland Klinik İç Hastalıkları. Demir A M (edtr) 5.Baskı, İstanbul:İstanbul Tıp Kitabevi. Eti Aslan F, Karadakovan A. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana 2010. Birol L, Akdemir N. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. (4.Basım), Sistem Ofset, Ankara 2004.
Yardımcı Kaynaklar Seminer konularına ilişkin ulaşıbilen tüm güncel kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar