Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOMEDİKAL GÖRÜNTÜLEMEDE SON TEKNOLOJİLER İkinci Düzey BMM 513 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEMRA İÇER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEMRA İÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Tıbbi Görüntüleme Sistemlerindeki son yıllarda gerçekleştirilen yeni cihaz, sistem, teknoloji ve yönelimler konusunda bilgilerin verilmesi
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Genel Görüntü Karakteristikleri, Data Acquisition
2 X ışını görüntüleme ve Bilgisayarlı Tomografi
3 Bilgisayarlı ve Dijital Radyografi Yöntemleri ve Yenilikler
4 Bilgisayarlı Tomografi Görüntü Oluşturma (Image Reconstruction), Tomografi Sistemlerindeki Son gelişmeler
5 Nükleer Tıp Görüntüleme
6 PET/CT, SPECT sistemleri ve yenilikler
7 Ultrasonik Görüntüleme
8 Ultrasonik Görüntülemedeki son gelişmeler
9 Ara sınav
10 Manyetik Rezonans Görüntüleme (MRI)
11 Sekanslar, MR Görüntü Oluşumu, Cihaz Donanımı
12 Difüzyon, Perfüzyon, Spektrografi ... gibi değişik MR uygulamaları
13 MRI'daki Son gelişmeler
14 MRI'daki Son gelişmeler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tıbbi Görüntüleme Sistemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma
2 Tıbbi Görüntüleme Teknolojileri hakkındaki son gelişmeleri ve uygulamaları anlayabilme
3 Araştırma, geliştirme çalışmalarına ve hastane uygulamalarına yönlendirme
4 ---
5 ---
6 ---
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2 İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5 Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6 Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7 Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8 Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9 Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 12 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- N.B. Smith, A. Webb, Introduction to Medical Imaging, Physics, Engineering and Clinical applications, Cambridge University Press, UK, 2011. 2- J.D. Bronzino, The Biomedical Engineering Handbook, CRC Press, 2000
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar