Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
Mastigophora, Sarcodina İkinci Düzey CVPZ 609 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. AHMET DURAN ATAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin Amacı Önemli Mastigophora, Sarcodina türlerinin sınıflandırılması, sağaltım ve kontrolünü öğretmek.
Dersin Tanımı Önemli Mastigophora, Sarcodina türlerinin sınıflandırılması, sağaltım ve kontrolünü öğreten derstir.

Dersin İçeriği
1 Mastigophora kök altının sınıflandırılması
2 Trypanasomatidae ailesi ve bu ailede bulunan soyların genel özellikleri
3 Trypanasomatidae ailesine ait soyların gelişme dönemlerindeki formları
4 Trypanasoma soyu ve bu soya ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
5 Leishmania soyu ve bu soya ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
6 Leptomonas ve Crithidia soyları ve bu soylara ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
7 Herpatomonas ve Phytomonas soyları ve bu soylara ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
8 Sarcodina kök altının sınıflandırılması
9 Entomoebidae ailesi ve bu ailede bulunan soyların genel özellikleri
10 Entamoeba soyu ve bu soya ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
11 Endolimax soyu ve bu soya ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
12 Iodomoeba soyu ve bu soya ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
13 Malpighomoeba soyu ve bu soya ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
14 Wahlkamphidae dizisine ait Naegleria soyu ve bu soya ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mastigophora ve Sarcodina takımında bulunan türlerin türlerin morfoloji ve biyolojilerini öğrenir.
2 Mastigophora ve Sarcodina takımında bulunan türlerin vektörlük potansiyelleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Dünyada ve Türkiye’de bu türlerin durumunu öğrenir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Wall R, Shearer D. Veterinary Ectoparasites. Blackwell Science, 2001. Mullen G, Durden L. Medical and Veterinary Entomology. Academic Press, 2002 Taylor MA, Coop RL, Wall RL. Veterinary Parasitology. 3rd Ed, Blackwell Publishing, 2008
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders İle İlgili Dosyalar