Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA Birinci Düzey HİT 352 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi Fikret YAZICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrencilerin mesleki yaşantılarında güzel konuşmalarını sağlamak. İstanbul Türkçesini benimseyerek Kitle İletişim Araçlarında etkili biçimde kullanmalarını sağlamak.
Dersin Tanımı Etkili ve güzel konuşma metodlarının kuramsal ve uygulamalı bilgilerle öğretilmesi.

Dersin İçeriği
1 Konuşma Nedir?,Konuşma Eyleminin Ana Öğeleri Nelerdir?
2 Etkili Konuşma Nedir?,Etkili Konuşma Yöntemleri. Konuşmayı etkileyen etmenler nelerdir?
3 Neden İstanbul Türkçesi öğreniyoruz?
4 Güzel konuşma eğitimi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi (Diksiyon, Boğumlama, Telaffuz, Fonetik, Vurgu, Tonlama vb.)
5 Bozuk diksiyonun nedenleri.
6 Sesi ve soluğu denetim altına alma çalışmaları, doğru nefes alma çalışmaları ve diyaframın kullanılmasının öğrenilmesi.
7 Konuşmada duraklama yapılacak yerlerin öğrenilmesi, konuşmada akıcılık nasıl sağlanır?, ulamanın öğrenilmesi.
8 Yumuşak g sesinin ve şapka işaretinin kullanımı
9 Artikülasyon çalışmaları
10 Vurgu ve tonlamanın öğrenilmesi
11 Vurgu ve tonlama alıştırmaları
12 Seslerin telaffuzları. Konuşmada kaynaşma, düşme , aşınma ve benzeşmenin öğrenilmesi.
13 Diftong nedir? Diftonglar nasıl söylenmelidir?
14 Okuma alıştırmaları, hız tartım kusurlarını giderme çalışmaları.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Etkili konuşma yöntemlerini öğrenir.
2 Diksiyonu düzeltmeye yönelik teorik ve pratik bilgileri öğrenir.
3 Güzel konuşma eğitimi ile ilgili temel kavramları öğrenir.
4 Sesi ve soluğu denetim altına alma çalışmalarını, doğru nefes alma çalışmalarını ve diyaframın kullanılmasını öğrenir.
5 Seslerin telaffuzlarını, konuşmada kaynaşma, düşme , aşınma ve benzeşmeyi öğrenir.
6 Vurgu ve tonlamayı öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 11 2 22
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Taşer, Suat. Konuşma Eğitimi, İstanbul, 2009.
Yardımcı Kaynaklar Giray, Ülkü. Türkçeyi Güzel Konuşma ve Okuma Kılavuzu, İstanbul, 2005.

Ders İle İlgili Dosyalar