Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK JAPON İLİŞKİLERİ TARİHİ Birinci Düzey JDE405 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Öğlencilerin tarihsel süreç içerisinde Türk ve Japon ilişkilerini derinlemesine kavramalarını sağlar.
Dersin Tanımı İki kültürün ve milletin tarihsel ilişkilerini, etkileşimlerini ve ortak geçmişlerini inceler.

Dersin İçeriği
1 Japon Tarihi ve Türk Tarihi hakkında genel bilgi
2 Türklerle Japonların ilk karşılaşmaları. 19.yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu''nun bulunduğu bölgedeki Siyasi Durumu
3 Japonya ve Avrupalılarla ilk temas, Gerileme Dönemi Osmanlı
4 19.yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu''nun bulunduğu bölgedeki Siyasi Durumu 19.yüzyılda Japonya''nın bulunduğu bölgedeki Siyasi Durumu
5 Japon hükümetinin Osmanlı ile yakınlaşmak istemesinin sebepleri ve ilk temaslar Prens Komatsu''nun İstanbul''u ziyareti
6 Osmanlı Dergilerinde Japonya imajı
7 Ertuğrul Fırkateyni''nin Japonya gönderilmesinin iki ülke arasındaki ilişkiye etkileri
8 Yarıyıl Sınavı
9 Rus-Japon Savaşı ve bu savaşın Osmanlı Devletine ve halkına etkisi
10 Osmanlı arşivlerinde Japonya hakkında düzenlenmiş belgelere genel bakış
11 Abdürreşid İbrahim''in Japonya seyahati ve önemi
12 Türkiye Cumhuriyeti''nin ilk yıllarında Türk-Japon ilişkileri (Atatürk Dönemi)
13 İkinci Dünya savaşı öncesi ve Sonrası ilişkiler
14 Türk-Japon ilişkilerine genel bir bakış ( 1950''den günümüze kadar)
15 Yarıyıl Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk ve Japon tarihine dair derinlemesine bilgi edinilir
2 İki milletin kültürel alışverişlerini ve tarihsel bağları anlaşılır
3 Öğrencilerin tarihsel olayları eleştirel bir şekilde değerlendirme ve analiz etme yeteneği gelişir
4 Öğrencilerin farklı kültürlere ve tarihsel süreçlere dair farkındalıklarını arttır.
5 Öğrenciler, tarihsel araştırma yaparak bilgi sunma becerilerini geliştirir.
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 2 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Japon Modernleşmesi ve Osmanlı (Selçuk Esenbel) Dış ilişkiler _ Osmanlı İmparatorluğu-Japonya. Türk-Japon ilişkileri, 1876-1908. (F. Sayan Ulusan Şahin)
Yardımcı Kaynaklar Türklerin Tarihi (Jean - Paul ROUX) Uzakdoğu TArihi (W. Eberhard) Japonya''''da Eğitim Kültür ve Modernleşme (Ahmet Cihan) Uluslararası Tez merkesinde yer alan Tezler

Ders İle İlgili Dosyalar