Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TV YAYINCILIĞI Birinci Düzey RTS232 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans, Görsel materyal izleme ve tartışma
Dersin Amacı Bu ders televizyon program yapım süreci, TV program türleri ve program türlerinin temel özelliklerini öğretmeye yöneliktir
Dersin Tanımı Bir televizyon programın yapım unsurlarının ve sürecinin anlatıldığı temel bir derstir. Televizyon yapısı ve TV program türleri, program önerisi hazırlama, yapım aşamasından çekim aşamasına kadar olan prodüksiyon çalışmaları, TV metni hazırlama, programın çekim aşamaları, görev tanımları, teknik yapım kadrosunun oluşturulması dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Dünyada ve Türkiye''''''''de Televizyon yapısı, TV''''''''nin sosyo-ekonomik özellikleri
2 Televizyonun içerik ve biçimsel yapısı
3 İzleyici ve TV ilişkisi
4 TV program türünün belirlenmesi, TV program yapım süreci
5 TV programında yaratıcı ekip elemanlarının görev ve özelliklerinin örnek program ve kişiler üzerinden anlatılması
6 TV Program fikrinin geliştirme sürecinin aşamaları
7 TV Programı Formatı oluşturma ve öneri formu hazırlama - I
8 TV Programı Formatı oluşturma ve öneri formu hazırlama - II
9 Yapım öncesi süreçler, TV Programında Teknik ekip görev ve sorumlulukları
10 TV programı metni yazma
11 Eğitim Programları, Söyleşi Programları, Müzik, Eğlence, Yarışma programları
12 Açık Oturum ve Tartışma programları, Haberler ve haber programları
13 TV- belgeselleri, TV- dramaları, TV dizileri ve serialler
14 Genel Değerlendirme -1
15 Genel Değerlendirme -2
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Televizyonun yapısal özelliklerini öğrenir
2 Televizyon programı fikri oluşturur, Bir televizyon programında bütçe, planlama ve akış unsurlarını oluşturabilir.
3 Bir fikri yaratıcı ve teknik açıdan TV programına çevirebilir
4 Televizyon program öneri formu oluşturabilir
5 Televizyon izleyicisinin yapısı ve beklentilerini çerçevesinde hedef kitle belirleyebilir
6 Televizyon Program Türlerini ve iç yapısını öğrenir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 15 45
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mutlu,E:(1995)Televizyonda program yapımı, Ankara Üniv. İletişim Fak. Yayınları, Ankara Gökçe, G:(1997)Televizyonda program yapımcılığı ve yönetmenliği, Der yayınları, İstanbul Cereci, S:(2001)Televizyonda program yapımı, Metropol yayınları, İstanbul
Yardımcı Kaynaklar Yok.

Ders İle İlgili Dosyalar