Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 5 Üçüncü Düzey HİS 855 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ESRA BALCIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Birkan YAKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Doktora programı öğrencisine teziyle ilgili uzmanlık alanında yeterli eğitim ve bilgilenme sağlamak
Dersin Tanımı 3. dönemde seçmeli olarak verilen ve yüz yüze eğitim veren bir kurstur.

Dersin İçeriği
1 Epitel dokusu
2 Bezler ve salgılama
3 Kan dokusu
4 Bağ ve destek dokusu
5 Yağ dokusu
6 Kıkırdak dokusu
7 Kemik dokusu
8 Kemik iliği ve kan yapımı
9 Kas dokusu
10 Sinir dokusu
11 Kan ve lenf dolaşımı sistemi
12 İmmün sistem
13 Timus
14 Lenf düğümleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hücre ve epitel dokusu konusunda bilgi sahibi kılmak
2 Bezler ve salgılama konusunda öğrencilere yeterli bilgi vermek
3 Kan dokusu hakkında bilgi sahibi kılmak
4 Bağ ve destek dokusu hakkında öğrencilere yeterli bilgi vermek
5 Yağ dokusu, kıkırdak ve kemik dokusu konusunda öğrencilere yeterli bilgilendirmeyi yapmak
6 Kemik iliği ve kan yapımı hakkında öğrencileri bilgi sahibi kılmak
7 Kas dokusu, sinir dokusu, kan ve lenf dolaşımı konusunda öğrencilere yeterli bilgilendirmeyi yapmak
8 İmmün sistem, timüs ve lenf düğümleri konusunda bilgi sahibi kılmak.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 14 1 14
Ara sınavlara hazırlık 7 1 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 1 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 7 40
Kısa sınav 1 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Bloom and Fawcett/A Text of Histology, W.B.Saunders Company,Eleventh edition, Philadelphia, 1986,p.1-478
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar