Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LOJİSTİK REGRESYON Üçüncü Düzey BİS 524 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Ders haftada 3 saat teorik olarak yürütülür.
Dersin Amacı Bu derste öğrenciler Lojistik Regresyon Analiz yöntemleri hakkında genel bilgi edinecekler ve uygulama deneyimi kazanacaklardır.
Dersin Tanımı Bu derste Logistik regresyon analizinin ne olduğu teorik tabanlı ve uygulama tabanlı olarak göstermektir.

Dersin İçeriği
1 Lojistik Regresyona Giriş
2 En çok olabilirlik ve katsayı kestirimleri
3 Katsayıların ve Modelin Anlamlılık testleri, Katsayıların Güven Aralığı
4 Değişken türleri, Sonuçların Yorumlaması, Etki Karışımı ve Etki değişimi
5 İkili Lojistik Regresyon
6 İsimsel Lojistik Regresyon
7 Sıralı Lojistik Regresyon
8 Model Oluşturma
9 Modelin Uyum iyiliğinin İncelenmesi.
10 Lojistik regresyonun Farklı Araştırma Düzenlerinde Kullanımı
11 Lojistik Regresyonda Etkili Gözlem İstatistikleri ve Kullanımı
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2 Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3 Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4 Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5 Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6 Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7 Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8 Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9 Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10 Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11 Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 6 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hosmer, D., W., Lemeshow, S., Applied Logistic Regression, John Willey & Sons., 2000
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar