Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA NAZIM Üçüncü Düzey TDE223 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. ABDÜLKADİR DAĞLAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. ABDÜLKADİR DAĞLAR
Dersin Veriliş Şekli Teorik Pratik İnceleme
Dersin Amacı Klâsik Türk Edebiyatı Arap harfli manzûm metinlerini arûz ve lugat yardımlarıyla okuma ve anlama kâbiliyetini geliştirmek.
Dersin Tanımı Genel olarak İslâmiyet etkisindeki edebiyatlarda ve özelde Türk edebiyatında "nazım"dan ne anlaşıldığı ve kullanılan nazım şekilleri hakkında bilgiler verilecek; bilhassa İslâmiyet etkisindeki Türk nazmının yüzyıllara göre gelişim çizgisi takip edilecek, her yüzyıldan üstat sayılan bazı şahsiyetler ve örnek metinleri üzerinde durulacaktır. Bu çerçevede ayrıca Sebk-i Hindî, hikemî, Nedîmâne, âşıkâne gibi şiir üslûpları hakkında şahsiyetler ve örnekler ışığında bilgiler verilecektir.

Dersin İçeriği
1 Klâsik Türk Edebiyatı manzum metinlerini okuyup anlamlandırabilmek için genel ve özel lugatların tanıtılması
2 Manzum metinleri nesre aktarımı ve diliçi tercümeleri için ön bilgilendirme yapılması
3 Gazel okuma ve anlamlandırma
4 Gazel okuma ve anlamlandırma
5 Gazel okuma ve anlamlandırma
6 Gazel okuma ve anlamlandırma
7 Gazel okuma ve anlamlandırma
8 MID-TERM EXAM
9 Gazel okuma ve anlamlandırma
10 Gazel okuma ve anlamlandırma
11 Gazel okuma ve anlamlandırma
12 Kasîde okuma ve anlamlandırma
13 Kasîde okuma ve anlamlandırma
14 Kasîde okuma ve anlamlandırma
15 Kasîde okuma ve anlamlandırma
16 FINAL EXAM
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Klâsik Türk Edebiyatı manzum metinlerini okuyup anlamlandırabilmek için genel ve özel lugatların tanıtılması
2 Manzum metinleri nesre aktarımı ve diliçi tercümeleri için ön bilgilendirme yapılması
3 Gazel okuma ve anlamlandırma
4 Gazel okuma ve anlamlandırma
5 Gazel okuma ve anlamlandırma
6 Gazel okuma ve anlamlandırma
7 Gazel okuma ve anlamlandırma
8 Gazel okuma ve anlamlandırma
9 Gazel okuma ve anlamlandırma
10 Gazel okuma ve anlamlandırma

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım. Şemseddin Sâmî, Kâmûs-ı Türkî. Cem Dilçin, Yeni Tarama Sözlüğü. İskender Pala, Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü. Ahmet Atillâ Şentürk, Osmanlı Şiiri Antolojisi.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar