Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MODEN FELSEFE (RASYONALİZM-EMPİRİZM) Birinci Düzey FDB592 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yard. Doç. Dr. Ahmet Yıldız
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ar.Gör. Yunus Yurdakul
Dersin Veriliş Şekli anlatım, soru cevap, tartışma
Dersin Amacı Bu dersin amacı modern felsefedeki epistemolojik tartışmaları ve akımları felsefi tarzda ele almaktır.
Dersin Tanımı Bu ders modern dönemdeki rasyonalizm ve ampirizm tartışmalarını ele alan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Bilgi Felsefesine Giriş
2 Bilginin Kaynağı Konusundaki Ana Akımlar: Rasyoalizm ve Empirizm Tartışması
3 Descartes''''in Rasyonalizmi
4 Descartes''''in Rasyonalizmi
5 Spinoza''''nın Rasyonalizmi
6 Spinoza''''nın Rasyonalizmi
7 Leibniz''''in Rasyonalizmi
8 Leibniz''''in Rasyonalizmi
9 J.Locke''''un Empirizmi
10 J.Locke''''un Empirizmi
11 D.Hume''''un Empirizmi
12 D.Hume''''un Empirizmi
13 Kant''''ın Kritisizmi
14 Kant''''ın Kritisizmi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci epistemolojinin ana konularını açıklayabilir.
2 Öğrenci bilginin kaynağı konusundaki farklı yaklaşımları açıklayabilir.
3 Öğrenci Descartes, spinoza ve Leibniz''in Rasyonalizmi hakkında bilgi verebilir.
4 Öğrenci J.Locke ve D.Hume''un empirizmi hakkında bilgi verebilir.
5 Öğrenci Kant''ın Kritisizmini açıklayabilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Descartes: Metod Üzerine Konuşma, Metafizik Düşünceler. Spinoza: Ethica. Leibniz: Theodise. J.Locke İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme. D.Hume İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme. I.Kant, Saf Aklın Eleştirisi
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar