Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MODEN FELSEFE (RASYONALİZM-EMPİRİZM) İkinci Düzey FDB592 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yard. Doç. Dr. Ahmet Yıldız
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ar.Gör. Yunus Yurdakul
Dersin Veriliş Şekli anlatım, soru cevap, tartışma
Dersin Amacı Bu dersin amacı modern felsefedeki epistemolojik tartışmaları ve akımları felsefi tarzda ele almaktır.
Dersin Tanımı Bu ders modern dönemdeki rasyonalizm ve ampirizm tartışmalarını ele alan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Bilgi Felsefesine Giriş
2 Bilginin Kaynağı Konusundaki Ana Akımlar: Rasyoalizm ve Empirizm Tartışması
3 Descartes''''in Rasyonalizmi
4 Descartes''''in Rasyonalizmi
5 Spinoza''''nın Rasyonalizmi
6 Spinoza''''nın Rasyonalizmi
7 Leibniz''''in Rasyonalizmi
8 Leibniz''''in Rasyonalizmi
9 J.Locke''''un Empirizmi
10 J.Locke''''un Empirizmi
11 D.Hume''''un Empirizmi
12 D.Hume''''un Empirizmi
13 Kant''''ın Kritisizmi
14 Kant''''ın Kritisizmi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci epistemolojinin ana konularını açıklayabilir.
2 Öğrenci bilginin kaynağı konusundaki farklı yaklaşımları açıklayabilir.
3 Öğrenci Descartes, spinoza ve Leibniz''in Rasyonalizmi hakkında bilgi verebilir.
4 Öğrenci J.Locke ve D.Hume''un empirizmi hakkında bilgi verebilir.
5 Öğrenci Kant''ın Kritisizmini açıklayabilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Descartes: Metod Üzerine Konuşma, Metafizik Düşünceler. Spinoza: Ethica. Leibniz: Theodise. J.Locke İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme. D.Hume İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme. I.Kant, Saf Aklın Eleştirisi
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar